کد خبر: ۲۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 09
سرجیو مارکیونه ی فقید به عنوان شخصیت خودرویی سال 2019 جهان انتخاب شد. این جایزه توسط بیش از 80 داور از 24 کشور جهان به این شخصیت فقید اعطا شده است.

به گزارش تابناک؛ نام مارکیونه از بین دیگر مدیران، طراحان، مهندسان و کارآفرینان دنیای خودرو انتخاب شده است. این جایزه مخصوصاً به خاطر تصمیم مارکیونه برای اتحاد فیات و کرایسلر و تشکیل یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به این شخصیت اهدا شده است.

علاوه بر موفقیت او در اتحاد فیات و کرایسلر، مارکیونه تصمیم گیر اصلی در جدایی فراری از این گروه و ورود به بازار سهام بوده است.
مایک مانلی مدیر اجرایی و رئیس فعلی فیات-کرایسلر این جایزه را از طرف رئیس اسبق خود در نمایشگاه ژنو 2019 دریافت کرده است.
مانلی دراین‌باره گفته است:

دریافت این جایزه برای من یک افتخار است. مارکیونه وظیفه‌ی خود را به مدت 14 سال در این شرکت انجام داد و میراثی بر جای گذاشت که همچنان به پیش می‌رود. من این جایزه را با تشکر از اقدامات او می‌پذیرم.

سرجیو مارکیونه در جولای سال 2018 و پس از تحمل عوارض جراحی شانه‌ی خود درگذشت. اندکی پس از فوت او گفته شد مارکیونه بیش از 12 ماه بود که با بیماری سختی دست‌وپنجه نرم می‌کرد اما هیچ‌کسی در فیات-کرایسلر از این موضوع خبر نداشت.

 

در خلال حضور طولانی مارکیونه در فیات و بعدها فیات-کرایسلر او به احیای برندهای جیپ و رم کمک نمود و اخیراً نیز برنامه‌ی 5 ساله‌ای برای این کمپانی بزرگ را تدارک دید. او همچنین پیش‌بینی کرده بود مشتریان از سمت خودروهای سواری به سوی شاسی بلندها و کراس اوورها خواهند شتافت و حالا این قضیه برای همگان آشکار شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار