کد خبر: ۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 05
شیخ حمد بن همدان آل نهیان که با نام مستعار شیخ رنگین‌کمان شناخته می‌شود یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین کلکسیون‌های خودرویی سراسر جهان را در اختیار دارد.
به گزارش تابناک؛ این شیخ 63 ساله کلکسیون بزرگی از خودروها را در طول سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده و شاید یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های حاضر در کلکسیون او ماکت 64:1 از داج پاور واگن می‌باشد که داخل خانه‌ی او حضور دارد. البته که او با این چیزها راضی نمی‌شود و اخیراً خودرویی را که می‌بینید ساخته است.

آفرودر 10 چرخ و عجیب شیخ اماراتی!

این خودرو ظابیان نام داشته و طول بیش از 10 متری و ارتفاع حدود 3.3 متری دارد. ظابیان ملغمه‌ای از چندین خودرو می‌باشد.

 

سنگ بنای این خودروی عجیب‌وغریب تراک نظامی اوشکوش M1075 است و 10 چرخ دارد. شیخ رنگین‌کمانی داستان ما تمامی پانل‌های بدنه‌ی M1075 را حذف کرده و بجای آن قطعات تصادفی از چندین خودروی متنوع بکار رفته است. برای مثال کابین این هیولا از جیپ رانگلر آنلیمیتد گرفته شده و درست زیر کابین هم بخش عقب داج دارت جا خوش کرده است. در نمای جلو هم می‌توان چراغ‌های فورد سری F هوی دیوتی را تشخیص داد.

آفرودر 10 چرخ و عجیب شیخ اماراتی!

خیلی مشخص نیست که چه قطعات دیگری از خودروهای مشهور در این خودرو بکار رفته‌اند اما به نظر می‌رسد بخش اعظم خودرو به‌صورت سفارشی ساخته شده و از جمله‌ی این بخش‌ها می‌توان به کاپوتی اشاره کرد که کاملاً به چشم می‌آید.

آفرودر 10 چرخ و عجیب شیخ اماراتی!

جالب است بدانید لقب شیخ رنگین‌کمان به این دلیل به شیخ حمد بن همدان آل نهیان داده شده که او برای مراسم عروسی‌اش چندین دستگاه مرسدس بنز S کلاس با رنگ‌های رنگین‌کمان را سفارش داده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار