تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 03
وزارت دفاع ایالات متحده ممکن است هیبت نظامی ترسناکی داشته باشد، اما به هیچ وجه مرکز داده‌های آنلاین نیرومندی ندارد و آن‌گونه که حمله‌های سایبری چند ماه اخیر نشان داد، بسیار هم آسیب‌پذیر است. حالا، پنتاگون برای شناخت نقاط آسیب‌پذیر سیستم‌های خود از هکرها دعوت کرده است تا وب‌سایت عمومی این نهاد نظامی را هک کنند.
دعوت پنتاگون از هگرها برای هک کردن سیستم‌های این سازمان


حامد عسگری-آی‌تابناک: وزارت دفاع ایالات متحده ممکن است هیبت نظامی ترسناکی داشته باشد، اما به هیچ وجه مرکز داده‌های آنلاین نیرومندی ندارد و آن‌گونه که حمله‌های سایبری چند ماه اخیر نشان داد، بسیار هم آسیب‌پذیر است. حالا، پنتاگون برای شناخت نقاط آسیب‌پذیر سیستم‌های خود از هکرها دعوت کرده است تا وب‌سایت عمومی این نهاد نظامی را هک کنند.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که این نخستین بار است که در تاریخ دولت فدرال یک نهاد دولتی به کسانی که نقص‌های سایبری آن را آشکار کنند جایزه می‌دهد. البته این یک روال رایج در غول‌های فناوری مانند یاهو و فیس‌بوک است و این شرکت‌ها پاداش‌های خوبی به هکرهایی که بتوانند وارد سیستم‌های آن‌ها شده و رخنه‌های امنیتی آن را آشکار کنند در نظر می‌گیرند.

اما دست نگه دارید! شما نمی‌توانید به همین راحتی در این برنامه شرکت کرده و وب‌سایت پنتاگون را هک کنید! در هر حال پنتاگون یک نهاد نظامی است و بایستی سوابق کسانی که در این برنامه شرکت می‌کنند تأیید شود و پس از آن هم در یک فضای کنترل شده بر روی سیستم‌های تعیین شدۀ این سازمان کار خود را انجام بدهند؛ این احتمالاً به آن معناست که دسترسی این سیستم‌ها به اطلاعات حساس پنتاگون قطع شده است.

«کریس لینچ» مدیر خدمات دیجیتال وزارت دفاع ایالات متحده معتقد است این برنامه نه تنها سبب می‌شود راه‌حل‌هایی برای ایمن ساختن سیستم‌های این سازمان یافته شود، بلکه کمک می‌کند امنیت این کشور هم بیشتر تأمین شود.

سال گذشته پنتاگون بارها از سوی منابع خارجی مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفت و سیستم‌هایشان هک شد؛ تنها در یکی از این حمله‌های سایبری اطلاعات بیش از 4000 کارمند نظامی و غیرنظامی در اثر هک شدن سیستم پست الکترونیکی این سازمان افشا شد.

در ماه فوریه، دولت امریکا «طرح کنش ملی سایبر» را به مرحلۀ اجرا گذاشت که هدف آن محافظت در برابر چنین حملاتی بود. طرح فعلی پنتاگون بخشی از این طرح بزرگ است و قرار است در ماه آوریل آغاز شود. جزئیات بیشتر آن پیش از آغاز طرح مشخص خواهد شد.

منبع: گیزمگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار