کد خبر: ۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 02
مرسدس-آام‌گ جدیدترین محصول خود بنام GLE53 را معرفی کرده است. هرچند این ماشین یک AMG کامل با نشان 63 نیست اما به‌اندازهٔ کافی قدرت دارد تا تمام هیجانی که یک کراس‌اوور اسپرت به آن نیاز دارد را ارائه کند. قطعهٔ اصلی GLE53 قوای محرکهٔ آن است یعنی یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف که با یک کمپرسور کمکی الکتریکی همراه شده است. این قوای محرکه 435 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد اما در مواقع لزوم، موتور الکتریکی نیز می‌تواند 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را هم به این اعداد اضافه کند.

به گزارش تابناک؛GLE53 با تکیه بر قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ خود می‌تواند ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی خفیف این خودرو که EQ Boost نام دارد، استارت و آلترناتور را درون یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این موتور الکتریکی نه‌تنها موجب افزایش قدرت پیشرانه می‌شود بلکه عملاً تمام آثار تأخیر توربو را از بین می‌برد و همچنین به کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی هم کمک می‌کند.

ببر اشتوتگارتی!معرفی مرسدس GLE53 AMG

نیروی پیشرانهٔ GLE53 از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت AMG و سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً متغیر 4Matic+ عملکردی AMG به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این سیستم به‌طور پیوسته توزیع بهینهٔ گشتاور را محاسبه می‌کند و به بهبود کشش در تمام شرایط کمک می‌کند. علاوه بر این، GLE53 به سیستم تعلیق بادی هم مجهز شده که امکان انتخاب سه تنظیم مختلف تعلیق شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را فراهم می‌کند.

ببر اشتوتگارتی!معرفی مرسدس GLE53 AMG

در این سیستم همچنین دو حالت Trail و Sand نیز برای آفرود در نظر گرفته شده است. این سیستم تعلیق بادی به‌منظور حفظ ارتفاع خودرو صرف‌نظر از میزان بار، از قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک خودکار در محورهای جلو و عقب هم برخوردار است و می‌تواند ارتفاع بدنه را تا 5.5 سانتیمتر افزایش دهد.

ببر اشتوتگارتی!معرفی مرسدس GLE53 AMG

GLE53 در بیرون از استایلی تهاجمی برخوردار شده که بارزترین ویژگی آن، جلوپنجرهٔ پانامریکانا است؛ اما بسیاری از ورودی‌های هوایی که در جلوی خودرو دیده می‌شوند تزئینی و نمایشی هستند اما وجود این ورودی‌های هوای بزرگ در یک کراس‌اوور AMG ضروری است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این ماشین نیز می‌توان به دیفیوزر عقب و چهار سر اگزوز دایره‌ای اشاره کرد.

ببر اشتوتگارتی!معرفی مرسدس GLE53 AMG

در داخل GLE53 مثل نسخه‌های معمولی همان صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود که سیستم MBUX مرسدس بنز را ارائه می‌کند. در اینجا یک غربیلک فرمان عملکردی AMG با روکش چرمی ناپا، دوخت قرمزرنگ و پدال‌های تعویض دندهٔ آلومینیومی هم ارائه شده است. قرار است مرسدس GLE53 AMG در نمایشگاه ژنو رسماً برای جهانیان به نمایش درآورده شود اما سازندهٔ آلمانی فعلاً قیمت آن‌را اعلام نکرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار