کد خبر: ۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 03
دیگر نیاز نیست پشت میز کار خود تا کمر از روی صندلی خم شوید تا درب درایور نوری رایانۀ خود را باز و بسته کنید. با روشی که به شما معرفی خواهیم کرد، می‌توانید این عملیات را به سادگی و با فشردن چند دکمه بر روی صفحه کلید خود انجام دهید.
چگونه با صفحه کلید، درایور DVD رایانۀ خود را باز و بسته کنیم؟


حامد عسگری-آی‌تابناک: دیگر نیاز نیست پشت میز کار خود تا کمر از روی صندلی خم شوید تا درب درایور نوری رایانۀ خود را باز و بسته کنید. با روشی که به شما معرفی خواهیم کرد، می‌توانید این عملیات را به سادگی و با فشردن چند دکمه بر روی صفحه کلید خود انجام دهید.

هرچند دیگر تعداد زیادی از رایانه‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی که تولید می‌شوند از درایورهای نوری CD و DVD استفاده نمی‌کنند، اما هنوز بسیاری از دستگاه‌های قدیمی تر از لپ تاپ‌ها تا رایانه های خانگی، از درایورهای نوری بهره می‌برند و استفاده می‌کند. این نه تنها برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، بلکه برای برخی از دستگاه‌های حرفه‌ای که به دلایل خاصی نیاز به استفاده از این دیسک‌ها دارند هم صدق می‌کند.

درایوهای این درایورها به سادگی توسط ویندوز و بدون نیاز به فشردن دکمۀ مخصوص بر روی خود دستگاه باز می‌شوند، اما ویندوز قادر به بستن آن‌ها پس از اینکه باز شدند نیست. همچنین، ویندوز به شما این امکان را نمی‌دهد تا باز کردن آن را با استفاده از یک میانبر در صفحه کلید انجام دهید. اما نگران نباشید؛ راهی برای انجام این کار وجود دارد تا بتوانید با فشردن چند دکمه در صفحه کلید، درایور خود را باز و بسته کنید.

برای این کار، نخست باید برنامۀ «کنترل درب» (Door Contorol) را نصب کنید. این یک فایل کم حجم فشرده شده از این برنامه است که کمتر از 2 مگابایت حجم دارد و به آسانی قابل دانلود و نصب است.

چگونه با صفحه کلید، درایور DVD رایانۀ خود را باز و بسته کنیم؟


پس از نصب، برنامه را باز کرده و آن را اجرا کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی آیکون راست کلیک کنید و گزینۀ Hot Key را انتخاب نمایید. گزینۀ میانبر مد نظر خود را در کادر مربوطه نوشته و تأیید کنید.

از این به بعد، هر زمان که این کلید میانبر را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید، درب درایور نوری دستگاه شما باز می‌شود. کافی ست یک بار دیگر همان میانبر را اجرا کنید تا درب آن بسته شود؛ به همین سادگی!


منبع: MakeUseOf

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار