کد خبر: ۲۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 24
مطالعه‌ی جدید انجام شده در کشور بریتانیا محبوب‌ترین و کشف‌شده‌ترین خودروهای سرقتی را مشخص کرده است. جالب اینکه تمامی خودروهای این لیست به برندهای لوکس تعلق داشته و خودروهای ب‌ام‌و X5، مرسدس بنز C کلاس و ب‌ام‌و سری 3 رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده‌اند.


به گزارش تابناک؛ بنا به گفته‌ی Tracker، سرقت خودروهای مجهز به سیستم‌های کیلس رو به افزایش بوده و مخصوصاً اینکه تعداد حمله‌های موفق رله‌ای بالا رفته است. در واقع 88 درصد خودروهای سرقتی دارای دستگاه‌های ردیاب بدون استفاده از کلید مالک دزدیده شده‌اند.


این رقم در مقایسه با سال 2017 افزایش 8 درصدی را نشان می‌دهد و البته افزایش 22 درصدی آن در مقایسه با سال 2016 کاملاً چشمگیر است. این امر نشان می‌دهد مالکان خودروها باید از چگونگی نگهداری کلیدها در محدوده مناسب از خودرو به منظور پیشگیری از حملات رله‌ای اطمینان حاصل کنند.


سال پیش برندهایی همچون ب‌ام‌و، مرسدس بنز و لندروور حضور پررنگی در لیست بیشترین خودروهای سرقتی و کشف شده‌ی بریتانیا داشته‌اند و این امر ثابت می‌کند پرستیژ مهم‌تر از محبوبیت بوده چراکه فولکس‌واگن گلف حتی در بین 10 خودروی محبوب سارقان قرار نداشته اما جزو پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 بریتانیا بوده است.


مرسدس بنز در مقایسه با سال 2017 رکورد زده و 4 خودرو از 10 خودروی اول لیست به این خودروساز تعلق دارد. ب‌ام‌و سری 3 از رتبه پنجم به رتبه سوم محبوب‌ترین خودروی سارقان نقل‌مکان کرده و رنجروور اسپورت نیز از رتبه سوم به هشتم نزول داشته است.


اگرچه برندهای لوکس در رتبه‌های اول این لیست قرار دارند اما ارزش متوسط خودروهای سرقتی مکشوفه در سال 2018 برابر با 20 هزار پوند بوده است. ارزان‌تر خودروی سرقتی کشف شده تویوتا لندکروزی با قیمت هزار پوند بوده درحالی‌که گران‌ترین خودروی کشف شده نیز یک رولزرویس گوست 120 هزار پوندی بوده است.


یکی از مدیران موسسه Tracker می‌گوید:

تبهکاران سازمان‌یافته آن چیزی را می‌دزدند که به سرعت فروخته می‌شود. این افراد کاملاً ماهر بوده و بی‌وقفه تکنیک‌های خود را با پیشرفت تکنولوژی خودروها به‌روز می‌کنند.

او در خاتمه اظهار می‌دارد:

اگرچه برندهای لوکس جزو محبوب‌ترین هدف‌های سارقان هستند اما دزدان فرصت‌طلب هر خودرویی را که به آن دسترسی داشته باشند به سرقت می‌برند بنابراین مالکان باید درباره‌ی معیارهای امنیتی خودروهای خود تجدیدنظر بکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار