کد خبر: ۲۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 24
مجلس در بودجه 98 بانك‌هاي صادرات، تجارت و ملت را موظف كرد در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت دفعتاً واحده تسویه شود، نسبت به آزادسازی وثایق اقدام كنند.

به گزارش تابناک؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1398 کل‌کشور را ادامه دادند و چند بند از تبصره 16 ماده واحده این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

نحوه ی تهاتر بدهی اشخاص به بانک‌ها

بر اساس مصوبه مجلس، به منظور تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیرنقدی دولت، بانک‌های فوق‌الذکر موظف شدند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت دفعتاً واحده تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرف‌های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

همچنین مقرر شد منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره 310602 با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره‌شده)» واریز می‌شود.

طبق مصوبه مجلس، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مجاز شدنددر صورتی که در نتیجه اجرای این بند متحمل زیان شوند، پس از تأیید بانک مرکزی، زیان مزبور را به تدریج ظرف مدت پنج سال در صورت‌های مالی خود مستهلک نمایند. زیان مزبور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می­‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار