کد خبر: ۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 02
یک کشته و 15 زخمی حاصل راهنمایی نرم‌افزار waze، نرم افزار کاربردی مشهور برای مسیریابی و ترافیک در روز گذشته بود.


حامد عسگری-آی‌تابناک: یک کشته و 15 زخمی حاصل راهنمایی نرم‌افزار waze، نرم افزار کاربردی مشهور برای مسیریابی و ترافیک در روز گذشته بود. بر اساس گزارش‍ها، یک خودروی گشتی اسرائیلی که حامل دو سرباز بود برای تعیین مسیر عبوری خود در کرانۀ باختری بر مبنای مسیر پیشنهادی این نرم‌افزار در حرکت بودند که به یک کمپ آوارگان فلسطینی برخورد کردند و درگیری میان دو طرف به وجود آمد که در نهایت منجر به تلفات انسانی شد.

وزیر دفاع رژیم اسرائیل، موشه یالون در این مورد گفته است: «ظاهراً آن‌ها در حال استفاده از Waze بودند و [این نرم افزار] یک مسیر میانبر میان بیت‌المقدس و رام الله را به آن‌ها نشان داد. آن‌ها با ناحیه آشنا نبودند و ما بایستی پیگیری کنیم که چه کسی آن‌ها را برای مأموریت فرستاده است، آن‌ها چه چیزی را میدانستند و چه چیزی را نمیدانستند و چگونه به مسیری که Waze به شما نشان می‌دهد پاسخ داده‌اند».

او در ادامه توضیح داد که دو سرباز مورد بحث که سوار جیپ بودند، به شکل غیرمنتظره‌ای به پناهگاه آوارگاه «قلندیه» در کرانۀ باختری رود اردن در سرزمین های اشغالی برخورد کردند و طبق ادعای او، توسط سنگ و کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار گرفتند. پس از آن، این دو سرباز با غیرنظامیان فلسطینی درگیر شدند و درگیر یک عملیات یک ساعته شدند که با فرستادن نیروی کمکی در نهایت خاتمه پیدا کرد اما یک دانشجوی 22 سالۀ فلسطینی کشته شد و 10 فلسطینی و 5 سرباز مرزی اسرائیلی نیز کشته شدند.

بنا بر گزارش‌ها، Waze هنوز واکنش رسمی نسبت به این خبر نشان نداده است.


منبع: فاکستروت آلفا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار