کد خبر: ۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 02
به طور کلی آستون مارتین یک ماشین کلاسیک و نوستالژیک است؛ به همان اندازه که جیمز باند و 007 نوستالژیک و کلاسیک است و به همان اندازه که طراحی منحصر به فرد و سادۀ آن (نسبت به پورشه و لامبورگینی)، به سنت بریتانیایی‌ها، بدون اینکه قدرت و سرعت را فریاد بزند به اندازۀ سریعترین و قوی‌ترین سوپرماشین‌ها سرعت، قدرت و هیجان تولید می‌کند.

حامد عسگری-آی‌تابناک: آستون مارتین به طور کلی یک ماشین کلاسیک و نوستالژیک است؛ به همان اندازه که جیمز باند و 007 نوستالژیک و کلاسیک است و به همان اندازه که طراحی منحصر به فرد و سادۀ آن (نسبت به پورشه و لامبورگینی)، به سنت بریتانیایی‌ها، بدون اینکه قدرت و سرعت را فریاد بزند به اندازۀ سریعترین و قوی‌ترین سوپرماشین‌ها سرعت، قدرت و هیجان تولید می‌کند.

در این میان، DB9 یکی از محبوب ترین مدل های این خودرو به شمار می‌آید که با وجود گذشت 13 سال از تولید آن، هنوز به روز، محبوب و زیباست؛ با این حال، فرزند جدید این کمپانی بریتانیایی می‌تواند رقیبی جدی برای برادر بزرگتر خود باشد. اکنون این DB11 است که بی صبرانه انتظار یک ماجراجویی جدید با جیمز باند را می‌کشد.

آستون DB11 که در نمایشگاه ژنو امسال برای نخستین بار معرفی شده است، قرار است از سه ماهۀ آخر سال جاری وارد بازار شود.

آستون مارتین DB11 در انتظار یک ماجراجویی تازه

‌میتوان در مورد شاسی آلومینیومی و یا پیشرانۀ جدید 12 سیلندر توربو شارژ و یا حتی چراغ های جدید این مدل صحبت کرد؛ اما تمام این حرف‌ها فقط حاشیه‌ای است بر یک واقعیت انکار ناپذیر که در همان نخستین لحظۀ تماشای این خودرو، تمام این موضوع‌ها را کم اهمیت جلوه می‌دهد: آستون مارتین DB11 به شکل مقاومت ناپذیری زیباست!

آستون مارتین DB11 در انتظار یک ماجراجویی تازه


شما میتوانید در ظاهر این خودرو تمام خط و ربط هایی که ریشه در سنت و تاریخ این خودرو دارد را بیابید، کاپوت خمیده با شکاف‌های هواکش، جلو پنجره‌ای بزرگ و مشبک و چراغ‌های کشیدۀ آن که در دل تاریکی شب مانند چشمان یک روباه به شما خیره‌ می‌شود. با این حال ابعاد جدید و مدرنی نیز در طراحی آن اضافه شده که بر جذابیت آن افزوده است؛ از جمله سقفی که در سه حالت باز می‌شود و بادگیرهای عقب که به شکل زیبایی تمام خطوط خودرو را در انتهای ماشین جمع کرده و به یک سرانجام زیبا رسانده است. گلگیرهای عقب حجیم آن نیز ضمن کمک به آن برای رسیدن به این هدف، همزمان به بینده هشدار می‌دهد که با یک ماشین عضلانی (Muscle) طرف است.

آستون مارتین DB11 در انتظار یک ماجراجویی تازه


با این حال، این خطوط و خمش‌ها فقط برای زیبایی نیستند و هم برای کارایی بهتر خودرو در برابر فشار هوا در سرعت‌های بالا و هم هدایت هوای بیرون به موتور برای احتراق بهتر به کار رفته‌اند.

پیشرانۀ 12 سیلندر 600 اسبی DB11 که بر خلاف مدل قبلی توربوشارژ است، آنقدر قدرت دارد تا رکورد سرعت صفر تا صد کیلیومتر در ساعت 3.9 ثانیه‌ای را به این خودرو ببخشید، تنها کمتر از یک ثانیه بیشتر از اغلب خودروهای نیم میلیون دلاری که فقط به منظور شتاب و سرعت طراحی و ساخته شده‌اند. با این پیشرانه، آستون مارتین DB11 میتواند به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت هم برسد.

آستون مارتین DB11 در انتظار یک ماجراجویی تازه


داخل ماشین هم با چرم زیبایی با تم مشکی و نقره‌ای تودوزی شده و با یک نمایشگر لمسی 12 اینچی، رفتارهای الکترونیکی این خودرو قابل کنترل است. همچنین، مانند مرسدس بنز یک کنترل‌کنندۀ دوار وضعیت خودرو دارد که بر روی سه حالت GT، اسپرت و Sport Plus قابل تنظیم است.

آستون جدید، قرار است به قیمت پایۀ 154.500 پوند بریتانیا، 204.900 یورو در آلمان و 211.995 دلار در ایالات متحده به فروش برسد و با توجه به عرضۀ گزینه‌های انتخابی بسیار متنوع و جذاب، بعید به نظر می‌رسد که خریداران به این قیمت پایه اکتفا کنند.

منبع: آی تابناک، آستون مارتین، گیزمگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار