کد خبر: ۲۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05
قطعات آئرودینامیکی خودروهای فرمول 1 در فصل 2019 به منظور همخوانی به قوانین جدید و تسهیل سبقت‌ها تغییر خواهند کرد و به همین خاطر برخی افراد فکر می‌کنند چنین تغییراتی شاید تأثیر منفی بیشتری روی تیم‌های قوی و مطرح داشته باشد.


به گزارش تابناک؛ حداقل مدیر اجرایی تیم رنو این‌گونه فکر می‌کند. مارسین بودکوفسکی در مصاحبه با اتو اسپورت گفته است:

من دقیقاً به شما نمی‌گویم که اوضاع از چه قرار است اما کاهش نیروی رو به پایین (داون فورس) در ابتدای کار قابل‌توجه خواهد بود.

او اضافه می‌کند:

به سختی می‌توان گفت که آیا این تغییر برای ما یا دیگران چه تأثیری در پی خواهد داشت اما نظر شخصی من این است که تیم‌های بزرگ‌تر و بهتر پرفورمنس بیشتری را از دست خواهند داد. به خاطر اینکه تیم‌های قوی خودروی سریع‌تری دارند و بنابراین باید دست‌کاری‌های بیشتری روی خودروهای خود انجام دهند بنابراین تأثیر این تغییرات روی آن‌ها بیشتر خواهد بود.


قطعاً این هم یک دیدگاه خاص بوده و مدیر رنو اضافه کرده فاصله‌ی بین تیم‌های سطح بالا و متوسط کمتر خواهد شد.

او خاطرنشان ساخته است:

احساس من این است که احتمالاً شما فاصله‌ی کمتری بین تیم‌های رده‌بالا و سطح میانی خواهید داشت زیرا قوانین محدودکننده‌تر از قبل هستند. پرفورمنس کمتری در دسترس تیم‌هاست.


اگر سه تیم اول فرمول 1 حتی یک قدم عقب‌تر بیایند، تیم‌هایی همچون رنو به سرعت می‌توانند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و شاید حتی پیروز هم بشوند. رنو سال پیش با 29 امتیاز فاصله بالاتر از تیم هاس در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت ولی به ردبول رده سومی نرسید.


پر کردن این فاصله در زمستان تقریباً غیرممکن خواهد بود. این را مدیر رنو گفته و اضافه کرده تیمش می‌تواند روی ساخت بهترین خودرو برای سال 2019 تمرکز کند و امیدوار است که دیگران به اندازه‌ی رنو خودروی خوبی نسازند!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار