کد خبر: ۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 03
برای دیدن آخرین خبر از خودروهای جاده‌ای گینتا باید به سال 2013 برویم. در این سال دو خودروی G60 و G40R ظاهر شدند. خودروی اولی از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.7 لیتری فورد موستانگ با قدرت 310 اسب بخار استفاده می‌کرد و وزن آن تنها 1080 کیلوگرم بود.
به گزارش تابناک؛ مدل دوم در واقع نسخه‌ی جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای G40 بود و با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 200 اسبی ظاهر شد. این خودرو هم تنها 850 کیلوگرم وزن داشت.

 


اما امروز گینتا تیزری از خودروی کاملاً جدید خود را منتشر کرده که با پیشرانه‌ی 8 سیلندر خود در لیگ دیگری حضور خواهد داشت. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی قدرت بیش از 600 اسب بخاری خواهد داشت و طبق گفته‌ها حجم آن 6 لیتر خواهد بود. این قوای محرکه‌ی بسیار جمع‌وجور توسط گینتا توسعه یافته و با یک گیربکس سکونشئال ساخت خود شرکت همکاری خواهد کرد.

چیز زیادی درباره‌ی این سوپرکار نمی‌دانیم اما گینتا گفته به لطف بدنه و شاسی فیبر کربنی با خودرویی بسیار سبک‌وزن روبرو خواهیم بود. در خبرها آمده مهندسان این شرکت وزن خالص 1200 کیلوگرمی را هدف‌گذاری کرده‌اند که همین امر باعث می‌شود یک سوپرکار با شتاب قابل‌توجه و سقف سرعت بالاتر از 320 کیلومتر در ساعت متولد شود.


ظاهراً معرفی کامل این خودرو در نمایشگاه ژنو 2019 انجام خواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز از اواخر سال جاری به دست مشتریان خواهد رسید.

بخش موتور اسپورت شرکت نیز به دنبال همکاران جدید است تا خودروی گینتا G60-LT-P1 AER را وارد مسابقات قهرمانی استقامت فیا کند. این خودرو ژوئن سال پیش در مسابقات 24 ساعته لمانز حضور داشت اما به دلیل نبود سرمایه‌گذاری در مسابقات بعدی شرکت نکرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار