کد خبر: ۲۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 03
نگرانی‌ها درباره‌ی برگزیت روز به روز افزایش می‌یابد زیرا به نظر می‌رسد احتمال ترک اتحادیه اروپا توسط بریتانیا و بدون دست‌یابی به یک توافق بالا رفته است.
به گزارش تابناک؛ خودروسازانی که تأسیسات تولید در بریتانیا دارند نیز نگرانی‌های خود از برگزیت بدون توافق را در ماه‌های اخیر ابراز کرده‌اند. اخیراً مدیر اجرایی تأمین‌کننده‌ی قطعات Unipart John Neill گفته برگزیت بدون توافق می‌تواند منجر به ایجاد اختلال بزرگ در زنجیره تأمین شود.

تحلیلگران اقتصادی چندین سال است که درباره‌ی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نگران هستند. حتی قبل از آنکه گفت‌وگوهای جدی درباره‌ی چنین حرکتی انجام شود تحلیلگران نگرانی‌های خود را اعلام کرده‌اند.


یکی از اقتصاددانان اروپایی که پرفسور اقتصاد در کاردیف است درباره‌ی تأثیرات برگزیت نظرات مهمی دارد. او در سال 2012 گفته بود صنعت خودروی بریتانیا نابود خواهد شد. او در سال‌های اخیر هم نظرات خود را تکرار کرده و البته بر تأثیرات مهم برگزیت هم اعتقاد دارد.

او گفته است:

اگر ما اتحادیه اروپا را ترک کنیم احتمالاً با پایان تولید خودرو روبرو خواهیم شد و صنایع مهمی چون طراحی، بازاریابی و تکنولوژی به پایان راه خواهند رسید.

برگزیت نه تنها می‌تواند تولید خودرو در بریتانیا را به پایان برساند بلکه باعث واردات خودروهای ارزان‌تر به این کشور خواهد شد. اقتصاددان بریتانیایی می‌گوید این امر باعث افزایش استانداردهای زندگی بریتانیایی‌ها خواهد شد.


البته اگر بریتانیایی‌ها خودروهای ارزان‌تر زیادی بخرند، ترافیک هم افزایش خواهد یافت. مطالعه‌ی جدید INRIX و مرکز اقتصاد و تجارت نشان داده ترافیک سالانه‌ی در بریتانیا به‌زودی می‌تواند هزینه‌ای 21.4 میلیارد پوندی داشته باشد.

مدیر INRIX گفته است:

می‌دانیم که ترافیک خودروها عواقب جدی زیادی برای اقتصاد ملی ما در سال‌های آینده خواهد داشت. اگر حالا فکر کنیم که این مشکل بدی است بنابراین در سال 2030 با شوکی بزرگ روبرو خواهیم شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار