کد خبر: ۲۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 30
رئیس اف بی آی در گزارشی در کنگره اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده در ۵۶ دفتر چین در سراسر آمریکا، اف بی آی مدارکی مبنی بر جاسوسی اقتصادی چین به دست آورده است.
به گزارش تابناک؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستوفر ری، رئیس اف بی آی به کمیته اطلاعات سنا در جلسه استماع درباره تهدیدات خارجی علیه آمریکا اعلام کرد: اقدامات چین مهمترین تهدید اطلاعاتی پیش روی ماست. در برخی از حوزه‌ها در سه یا چهار سال گذشته اقدامات جاسوسی دو برابر شده که بیشتر آنها از سوی چین بوده است.

این اظهارات پس از این بیان شد که بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت هوآوی برای کسب اطلاعات محرمانه تجاری از T-Mobile USA اقدام کرده است.

بر اساس این اخبار، این شرکت به کارکنان پیشنهاد امتیازات و پاداش‌هایی در ازای ارزش اطلاعاتی که آنها از شرکت‌های مختلف در سراسر جهان می‌دزدیدند، داده و آنها به هوآوی در یک ایمیل رمزگذاری شده این اطلاعات را ارسال می‌کردند.

روسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در این جلسه استماع اعلام کردند که چین بیشترین تهدید سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه آمریکا داشته و این تهدید در حال گسترش است.

بر اساس گزارش سالانه ارزیابی تهدیدات جهانی، که روز سه شنبه منتشر شد، پکن زمانیکه نتواند خود در حوزه‌ای وارد شود، بخش‌های مهم تکنولوژیک آمریکا را برای جاسوسی مورد هدف قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، همچنین این نگرانی وجود دارد که شرکت‌های فناوری چین نیز برای کسب اطلاعات و جاسوسی سیستماتیک و روتین مورد استفاده قرار بگیرند.

در همین راستا رابرت اشلی رئیس آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع اعلام کرد: رهبری پکن و حزب کمونیست حاکم در این کشور باعث شده‌اند که برای تجار دشوار باشد که تنها کار تجاری انجام دهند.

وی ادامه داد: هوآوی درباره اینکه به چه سمتی خواهد رفت باید تصمیم بگیرد. این شرکت باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد وابسته به دولت چین باشد و یا به عنوان یک شرکت تجاری مستقل در سطح جهانی عمل کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار