کد خبر: ۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 01
برای بزرگداشت سالگرد یک رویداد خوب کارهای زیادی می‌توان کرد؛ و لامبورگینی برای بزرگداشت صدمین سالگرد تأسیس خود، یک انتخاب ایتالیایی کرده است؛ آن‌هم از نوع لامبو!
قوی‌ترین لامبورگینی تاریخ با بدنۀ فیبر کربن؛ قیمت: 1.9 میلیون دلار


حامد عسگری-آی‌تابناک: برای بزرگداشت سالگرد یک رویداد خوب کارهای زیادی می‌توان کرد؛ و لامبورگینی برای بزرگداشت صدمین سالگرد تأسیس خود، یک انتخاب ایتالیایی کرده است؛ آن‌هم از نوع لامبو!

این لامبورگینی جدید که «سنتناریو» (Centenario) نام دارد، حدود 1.9 میلیون دلار قیمت‌ دارد و نه تنها پرقدرت ترین لامبورگینی است که تا به حال ساخته شده است، بلکه تنها لامبورگینی است که به سیستم Apple CarPlay مجهز است.

این غول سیاه رنگ که بدنه‌اش تماماً از فیبر کربن ساخته شده است، 770 اسب بخار قدرت دارد و با موتور v12 خود، صفر تا صد 2.8 ثانیه و بالاترین سرعت «متجاوز» از 217 مایل در ساعت (معادل با 350 کیلومتر)، یک گاو وحشی تمام عیار است.

قوی‌ترین لامبورگینی تاریخ با بدنۀ فیبر کربن؛ قیمت: 1.9 میلیون دلار


روشن است که این میزان از قدرت و شتاب ترسناک است و لامبورگینی برای این مسئله هم فکر خوبی کرده است؛ البته این فکر خوب یک محدود کنندۀ سرعت نیست، بلکه تعبیه کردن دو دوربین دیجیتال در داخل خودرو است تا بتواند تصویر صورت وحشت زدۀ شما و سرنشین دیگر خودرو را در زمانی که به طور دیوانه واری در حال شتاب گرفتن است، ثبت کند.

شتاب بالا در مسیر مستقیم تنها قابلیتی نیست که این مدل جدید از آن بهره‌ می‌گیرد؛ بلکه به لطف سیستم جدید هدایت‌پذیری چهارچرخ لامبورگینی، این خودرو اکنون در پیچ‌ها نیز خیلی خوب عمل می‌کند. این سیستم به این ترتیب عمل می‌کند که در سرعت‌های پایین، هنگام چرخاندن فرمان چرخ‌های عقب اندکی در جهت مخالف می‌چرخند تا فرمان عملکرد سریعتری داشته باشد. در مقابل، در سرعت های بالا چرخ های عقب نیز هم‌جهت با چرخ‌های جلو اندکی می‌پیچد تا قدرت مانور خودرو و سرعت پیچیدن آن بالا برود.

قوی‌ترین لامبورگینی تاریخ با بدنۀ فیبر کربن؛ قیمت: 1.9 میلیون دلار


در مورد فناوری‌های نوینی که این مدل جدید از آن برخوردار است، علاوه بر تعبیه شدن سیستم CarPlay، میتوان به صفحه نمایش 10.1 اینچی تمام لمسی اشاره کرد که در وسط داشبورد آن قرار گرفته و حتی می‌توان از طریق آن، وارد رسانه‌های اجتماعی و سیستم پست الکترونیکی شد. مشخص است که از طریق همین نمایشگر است که می‌توانید ویدئوهایی را که دوربین‌های داخلی از شما هنگام جیغ کشیدن گرفته است تماشا کرده و یا به اشتراک بگذارید!

تنها مشکل این خودروی بی‌نظیر همان قیمت 1.9 میلیون دلاری آن است که حتی آن هم دیگر نبایستی شمار را نگران کند، چرا که چیزی از آن باقی نمانده است که بخواهید خریداری کنید! لامبورگینی تنها 40 عدد از این مدل ساخته بود، 20 دستگاه کوپه و 20 دستگاه رودستر که تمام آن‌ها پیش از معرفی عمومی این خودرو در نمایشگاه ژنو امسال، به فروش رفته بود.

منبع: مَشبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار