کد خبر: ۲۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 29
دادگستری آمریکا پس از سال ها هشدار در مورد تهدیدات هواوی علیه امنیت ملی ایالات متحده، کیفرخواستی شامل ۲۳ اتهام مختلف را علیه این شرکت منتشر کرده است.
به گزارش تابناک؛ بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادگستری آمریکا کارکنان هواوی از جمله «منگ وانژو»، مدیر ارشد مالی و دختر بنیانگذار آن به فریبکاری و پنهان کردن ارتباط با نهادهای ایرانی برای دور زدن تحریم ها متهم شده اند. وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که هواوی از طریق یکی از زیرمجموعه هایش در هنگ کنگ به نام SkyCom تحریم های ایران را نقض کرده و این در حالی است که این دو شرکت منکر چنین ارتباطی هستند.مدیر مالی هواوی

در بخش دیگری از این کیفرخواست هواوی به کارشکنی در مسیر عدالت، سرقت اسرار تجاری و مالکیت معنوی کمپانی مخابراتی T-Mobile متهم شده است. به باور دادستان های آمریکایی کمپانی چینی نه تنها بر خلاف توافقات قبلی به اطلاعات مهم تجاری T-Mobile دسترسی پیدا کرده بلکه ابزار رباتیکی به نام Tappy را هم از این شرکت سرقت کرده که برای تست گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به نظر می رسد که هواوی برای آن دسته از کارکنانی که به اطلاعات شرکت رقیب دست پیدا کنند، پاداش تعیین کرده است. این اتهام پس از آن مطرح می شود که چند روز قبل بازرسان فدرال آمریکایی هواوی را به سرقت دارایی های فکری شرکت T-Mobile متهم کرده بودند.

هواوی یکی از بزرگترین تامین کننده های تجهیزات مخابراتی و دومین عرضه کننده بزرگ گوشی دنیا به شمار می رود اما بارها از سوی مقامات و سازمان های امنیتی غربی به سوءاستفاده از این زیر ساخت برای جاسوسی به نیابت از دولت چین متهم شده، اتهامی که تا کنون شواهد عینی آن به صورت عمومی ارائه نشده است. علی رغم فشار روز افزون کشورهای غربی بر کمپانی هواوی به بهانه دغدغه های امنیتی، این شرکت ابراز امیدواری کرده که در سال میلادی جاری به بزرگترین فروشنده موبایل در دنیا تبدیل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار