کد خبر: ۲۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 27
وزیر جهاد کشاورزی عوامل درونی و بیرونی از جمله افزایش قیمت ارز را از جمله علل افزایش قیمت گوشت اعلام کرد.
به گزارش تابناک؛ حجتی با بیان اینکه بخش محدودی از گوشت در مرزهای غربی و جنوبی قاچاق می شود افزود: همین قاچاق کم، موجب قیمت گذاری در آنجا می شود.
وی گفت: لاشه­ گوشت گوسفند در سلیمانه عراق کیلویی 16 هزار دینار معادل 128 هزار تومان­ خرید و فروش می شود که این کشف قیمت موجب اثرگذاری بر روی قیمت داخل می شود. این اتقاق مقطعی است و در پی راهکار حل این مشکل هستیم.

 حجتی با اعلام اینکه قیمت گوسفند زنده از کیلویی 25 هزار تومان نباید بیشتر باشد گفت: با توجه به این قیمت، لاشه گوسفند برای مصرف کننده باید کیلویی 55 تا 60 هزار تومان باشد.

 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسئولان برای حل این مشکل دغدغه دارند گفت: در 10­ ماه امسال واردات گوشت گرم 20 درصد از 12 ماهه پارسال بیشتر بود و تا پایان سال این رقم به 40 تا 50 درصد خواهد رسید.

 وی افزود: گوشت های وارداتی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای زیر نظر ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است اما پاسخگوی همه نیاز و تقاضای کشور نیست.

 حجتی از افزایش تولید گوشت مرغ هم خبر داد و گفت: نسبت به ماه های گذشته جوجه ریزی بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

 او افزود: قیمت کنونی مرغ در بازار آزاد باید در کانال 10 هزار تومان باشد لذا باید کنترل بیشتری انجام شود.

 وزیر جهاد کشاورزی افزود: اکنون حدود 10 هزار تن گوشت در بندر داریم اما به علت اینکه بانک مرکزی نتوانست پول جابجا­کند ترخیص نشد.

 حجتی با اشاره به اینکه شعار" از مزرعه تا سفره" باید عملیاتی شود،گفت: 30 درصد مرغداری ها به صورت زنجیره ای اداره می شود.

 وی درباره نرخ خرید تضمینی گندم افزود: پیشنهاد ما 1700 تومان بود اما در نهایت پس از فراز و نشیب زیاد با توجه به محدودیت ها و مشکلات بودجه ای که وجود دارد به 1600 تومان رسید.

 وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور ما محصول تراریخته تولید نمی شود. روی محصول پنبه مقدمات این کار در حال انجام است ولی هنوز به تولید نرسیده است.

 حجتی با بیان اینکه محصولات تراریخته از جمله ذرت و سویا از آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی وارد کشور می شود، افزود: قانون مقرر کرده است که محصولات تراریخته باید دارای برچسب باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تامین مایحتاج مردم برای شب عید هم گفت: 40 هزار تن پرتقال و 30 هزار تن سیب ذخیره کرده ایم.

حجتی با بیان اینکه به علت تنوع اقلیمی ظرفیت های زیادی در کشورمان وجود دارد، افزود: دومین جمعیت شترمرغ را در جهان داریم.

وزیر کشاورزی با اشاره به ارزش افزوده بالای پرورش شترمرغ و گیاهان دارویی که هزینه و آب بسیار کمی نیاز دارند، افزود: باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار