کد خبر: ۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 01
یکی از خودروهای خودران گوگل که در حالت آزمایشی در سیلیکون والی حرکت میکرد، با یک اتوبوس حمل و نقل عمومی در این منطقه تصادف کرد. این برای اولین بار است که یکی از نمونه های آزمایشی خودروهای خودران گوگل منجر به یک تصادف میشود.

یکی از خودروهای خودران گوگل که در حالت آزمایشی در سیلیکون والی حرکت میکرد، با یک اتوبوس حمل و نقل عمومی در این منطقه تصادف کرد. این برای اولین بار است که یکی از نمونه های آزمایشی خودروهای خودران گوگل منجر به یک تصادف میشود.

گوگل در همین حال بخشی از مسئولیت این تصادف را پذیرفته است. تصادفی که در روز ولنتاین، میان خودروی SUV لکسوس مجهز به سنسور و دوربین این شرکت با یک اتوبوس در نزدیکی مقر اصلی گوگل در Mountain View کالیفرنیا رخ داد.

بر اساس گزارشی که گوگل روز گذشته در مورد این تصادف منتشر کرده و به شکل آنلاین در انظار عموم قرار داده در این حادثه البته هیچ کس زخمی و یا مجروح نشد. این گزارش یادآور میشود که تصادف زمانی رخ داده که خودروی گوگل قصد چرخش به راست را در یک بولوار اصلی داشته و متوجه وجود کیسه های شن در زه کشی کنار بولوار میشود.

سمت راست خیابان به حد کافی برای عبور و چرخش خودروها عریض بوده است اما خودروی گوگل نیاز به آن داشته که از سمت راست به سمت چپ گردش کند تا برخوردی با کیسه های شن نداشته باشد. خودروی لکسوس در زمان برخورد با سرعت 2 مایل در ساعت حرکت میکرده است و قسمت جلو و سمت چپ این خودرو با سمت راست اتوبوس که 15 مایل در ساعت سرعت داشته برخورد میکند.

«کریس آرمسان» مدیر پروژه خودروهای خودران گوگل در این باره گفته است که به اعتقاد وی خودروی لکسوس قبل از اتوبوس حرکت کرده است. وی گفته: خودروی ما اتوبوس را دیده و آن را رصد کرده است و فکر کرده که اتوبوس سرعت خود را کاهش میدهد. وی پذیرفته است که در این برخورد بخشی از مسئولیت و تقصیر به گردن گوگل است اما اشاره کرده که این موقعیت سیاه و سفید نیست.

در همین حال مسئولان موسسه حمل و نقل «سانتا کلارا» که اتوبوس آنها در این تصادف حضور داشته هنوز نتوانسته اند در مورد مسئولیت این برخورد و تعیین مقصر به نتیجه گیری کامل برسند. گفته میشود از آنجایی که خسارت در این تصادف بسیار جزئی و قابل چشم پوشی بوده است، هیچ دعوای قانونی در مورد آن صورت نخواهد گرفت. ام این واقعه به عنوان اولین تصادفی که خودروهای خودران گوگل در آن حداقل بخشی از تقصیر را به عهده دارند، به ثبت خواهد رسید.

نکته جالب در این است که گوگل در بیانیه و گزارش خود یاد آور شده که سیستم های کنترل خودروهای هوشمند خود را به روز رسانی خواهد کرد تا آنها را متوجه کند که اتوبوس ها قرار نیست مانند سایر خودروها راه را در اختیار خودروهای کوچکتر قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار