کد خبر: ۲۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 24
آژانس فضایی اروپا امیدوار است بتواند حفاری در ماه را از سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز کند.
به گزارش تابناک؛ سطح کره ماه تقریبا به طور کامل از سنگ پوشه پوشیده شده که شامل ترکیباتی مانند خاک رس، قطعات شیشه‌ای، مواد معدنی و ترکیبات شیمایی مانند اکسید آهن است که از آن می‌توان اکسیژن، آب و حتی سوخت استخراج کرد. بسیاری از سازمان‌های فضایی معتقد هستند حفاری و استفاده از معادن فضایی یکی از ملزومات تشکیل کلونی‌های انسانی در سایر کره‌ها است.

دکتر دیوید پارکر به عنوان مدیر اکتشاف رباتیک در آژانس فضایی اروپا باور دارد استفاده از منابع فضایی می‌تواند کلید اصلی بقای انسان در کلونی‌ها باشد و یکی از برنامه‌های اصلی این آژانس در آینده‌ای نزدیک کار روی چنین پروژه‌هایی خواهد بود.

آژانس فضایی اروپا

بذر چینی‌ها قبل از ارسال به کره ماه

برای رسیدن به چنین هدفی و ساخت یک ماه نورد، چند کمپانی از آلمان و بلژیک با یکدیگر همکاری خواهند کرد. البته مسئولان پروژه ذکر شده می‌گویند آن‌ها در حال حاضر تنها برای ارسال ربات‌ها به ماه برنامه دارند و ارسال انسان‌ها در مراحل بعدی اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر، کمپانی Ariane Group به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی این پروژه اعلام کرده که قمر نورد Ariane 64 می تواند طی ماموریت خود در خود در کره ماه با ظرفیت ۸.۵ تن بارگیری کند.

پیش از این هم دانشمندان چینی برای رشد دادن گیاهی روی کره ماه تلاش‌هایی انجام دادند که البته این پروژه سرانجام شکست خورد. در ضمن، تلاش‌های این احتمال وجود دارد که تشکیل کلونی‌های انسانی روی ماه به خاطر وجود مشکلات مختلف هیچ زمانی عملی نشود. مثلا مدتی پیش دانشمندان فضایی به این موضوع پی بردند که غبار ماه می‌تواند باعث ابتلای انسان به بیماری‌های مرگبار شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار