کد خبر: ۲۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 23
یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که فیلتر کردن فضای مجازی خلاف مصالح ملی کشور است و باید به جای محدود کردن به سمت توسعه فضای مجازی حرکت کرد.
به گزارش تابناک؛ علیرضا رحیمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم استفاده از فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات دشمنان گفت: فضای مجازی واقعیتی غیر قابل انکار است که برای مردم اهمیت پیدا کرده و جزو خدمات ضروری محسوب می‌شود حتی در برخی موارد برای شهروندان حیاتی بوده، این واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار یا سرکوب کرد.

وی افزود: بر این اساس به جای برخورد با فضای مجازی می‌توان از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده کرد و به سمت توسعه این فضاها رفت. قاعدتا نگاه بسته و فیلتر کردن این فضاها مخالف آزادی‌های مبنایی و حقوق شهروندی است و رویکرد قوه قضائیه نیز به فضای مجازی نگاه بسته‌ای بود.

نماینده تهران با بیان اینکه «نگاه رهبری به فضای مجازی جدید نیست» توضیح داد: قبلا هم رهبری نگاهی توام با به رسمیت شناختن فضای مجازی داشتند. لذا اینکه به طور کلی بخواهند این فضا را به رسمیت نشناخته و یا آن را انکار کنند فرار از واقعیت است.

رحیمی یادآور شد: در این بین برخی که در گذشته مقابل جوانان و نیاز جامعه موضع منفی به فضای مجازی می‌گرفتند بلافاصله بعد از موضع رهبری تغییر جهت دادند که این رویکرد آنها از آن جهت جای تاسف دارد که منطق رهبری پیش از این هم روشن بود و نیاز نبود که آنها بعد از فرمایش ایشان تغییر موضع داده و حتی برخی از آقایان در تریبون‌ها آن را بیان کردند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت که به فضای مجازی در توسعه مسائل اجتماعی، سیاسی، آموزشی و به خصوص در حوزه مناسبات بین‌المللی نیاز داریم. لذا باید به جای محدود کردن فضای مجازی آن را توسعه دهیم. اخیرا هم در برخی از موارد جوانان آنچنان از فضای مجازی استفاده کرده‌اند که تلویزیون تبدیل به اولویت آخر خانواده‌ها شده و عملا کاربرد صدا و سیمای ملی توسط فضای مجازی انجام می‌شود که ما آن را از جنبه ارتباطات رسانه‌ای و مناسبات اجتماعی به فال نیک می‌گیریم.

رحیمی در پایان و در جمع‌بندی گفت: فیلتر کردن فضای مجازی خلاف مصالح ملی کشور است چون فضای مجازی برای جوانان و جامعه نشاط اجتماعی به بار آورده است. نشاطی کاملا معقول و متعارف که نباید آن را به بهانه‌هایی گرفت و به سمت بسته کردن فضاها حرکت کرد.

منبع:خبرآنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار