کد خبر: ۲۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 20
سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) از مفقود شدن حدود ۱۷۰ مهاجر در آب‌های مدیترانه خبر داد.
به گزارش تابناک؛ بنابر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت حدود ۱۷۰ مهاجر که سوار بر تعدادی قایق بودند در دو حادثه جداگانه در آب‌های مدیترانه ناپدید شدند. این مهاجران از دو کشور لیبی و مراکش بوده‌اند.

هواپیمای ارتش ایتالیا روز جمعه و در حین گشت‌زنی یکی از این قایق‌ها را در آب‌های مدیترانه شناسایی کرد که پس از آن دو قایق نجات را برای کمک به مهاجران به پایین فرستادند اما به دلیل نداشتن سوخت کافی مجبور به ترک محل حادثه شد.

پس از آن بالگرد نیروی دریایی به محل حادثه فرستاده شد و سه نفر را که دچار سرمازدگی شدید شده بودند نجات داده و به بیمارستانی در جزیره «لامپدوسا» در ایتالیا منتقل کردند. در طول انجام عملیات نجات حداقل سه جسد در آب مشاهده شد.

نجات‌یافتگان این حادثه اظهار داشتند: گروهی حدودا ۱۲۰ نفره که بیشتر از کشورهای غرب آفریقا بودند روز پنج‌شنبه لیبی را ترک کردیم. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۱ ساعت قایق شروع به غرق شدن کرد.

همچنین در حادثه‌ای دیگر ۵۳ مهاجر پس از ترک مراکش در غرب مدیترانه دچار حادثه و ناپدید شدند.

به گزارش روزنامه گاردین، آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت نشان می‌دهد: در ۱۶ روز نخست سال جدید میلادی (۲۰۱۹) مجموع ۴۴۴۹ مهاجر خود را به اروپا رسانده‌اند که تقریبا تمامی آنان مسیر دریایی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. این آمار در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸ حدود ۲۹۶۴ نفر بوده‌ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار