تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 29
حالا دیگر 5 سال است که استیو جابز به دیار باقی شتافته، اما تازه الان مشخص شده است که دولت و به طور مشخص شهرداری سانفرانسیسکو، به او بدهکار است.


حامد عسگری-آی‌تابناک: حالا دیگر 5 سال است که استیو جابز به دیار باقی شتافته، اما تازه الان مشخص شده است که دولت و به طور مشخص شهرداری سانفرانسیسکو، به او بدهکار است.

ماجرا از این قرار است که این اداره در مجموع میزان 6 میلیون دلار از پرداخت‌های اضافی شهروندان را که برخی از آن‌ها حتی به سال 1995 باز‌میگردد، محاسبه کرده و قرار است به حساب آن‌ها برگرداند (این خود برای شهروندان ایرانی ماجرای جالب دیگریست؛ دولتی که پول‌های اضافی را بعد از 20 سال به حساب شهروندان باز می‌گرداند چندان برای ایرانیان قابل باور نیست!). این به زمانی باز می‌گردد که استیو جابز حتی پس از جدایی اولیه از اپل، هنوز به این شرکت بازنگشته بود.

در هر حال، 174 دلار از آن 6 میلیون دلار به بدهی سانفرانسیسکو به استیو جابز باز می‌گردد و او و دیگر شهروندانی که مشمول آن جریمه‌ها شده‌اند تا 3 ماه مارس فرصت دارند برای بازپس‌گیری آن ادعای خسارت کنند وگرنه آن مبلغ به حساب ادارۀ حمل و نقل شهرداری سانفرانسیسکو بازگردانده خواهد شد.

این پرداخت‌های اضافی به 1.5 میلیون قبضی باز می گردد که سالیانه توسط پارکومترهای سانفرانسیسکو نوشته می‌شود و استیو جابز فقید تنها چهرۀ دنیای فناوری نیست که از این قضیه متضرر شده است؛ مدیر عامل اوبر، تراویس کالانیک هم می‌تواند نسبت به 510 دلار طلب خود ادعای خسارت کند.

پل رز، سخنگوی ادارۀ حمل و نقل سانفرانسیسکو گفته است که این پول حق آن‌هاست و میتوانند اگر بخواهند برای وصول آن وارد عمل شوند.

حال که دست استیو جابز از این دنیا کوتاه شده است، این بازماندگان او هستند که باید در این مورد تصمیم بگیرند؛ با میزان دارائی‌ای که او پس از مرگ خود به جا گذاشته است و حدود 11 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که خانوادۀ او نیازی به این 174 دلار داشته باشند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه استیو جابز جزء مدیران «یک دلاری» به شمار می‌آمد (مدیرانی که بابت مدیریت خود عملاً حقوقی دریافت نمی‌کنند)، این 174 دلار معادل دستمزد نزدیک به 15 سال کار اوست. به این ترتیب گذشتن از پولی که جابز بایستی برای دریافت آن این‌همه زحمت می‌کشید هم صحیح نیست؛ در هر حال، انتخاب با خانوادۀ جابز است!

منبع: کالت‌آو‌مک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار