کد خبر: ۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
معلمان لس آنجلس برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته دست به اعتصاب زدند و خواستار افزایش دستمزدشان شدند که بر تحصیل حدود ۴۸۰ دانش‌آموز تاثیر گذاشته است.
به گزارش تابناک؛ هزاران تن از معلمان و فعالان اتحادیه‌ها با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ قرمز در خیابان‌های لس آنجلس و در هوایی بارانی راهپیمایی کردند و افزایش سریع دستمزدشان تا ۶.۵ درصد را خواستار شدند.

آنان همچنین درخواست کردند که مدارس به " تمام کارکنان" از کتابدار و پرستار تا مشاور و دیگر کارکنانی که حضورشان در محیط مدرسه برای دانش‌آموزان اهمیت دارد، مجهز شوند.

آنان همچنین خواستار کاهش جمعیت کلاس‌های درس و تضمین عدم تاثیر خصوصی‌سازی بر بودجه مدارس دولتی شدند.

اتحادیه معلمان لس‌آنجلس گزارش کرده است که در این تظاهرات ۳۰ هزار معترض شرکت داشته‌اند اما پلیس لس‌ آنجلس تخمین زده است که ۲۰ هزار تن در این اعتراضات به خیابان‌ها آمده‌اند.

رییس اتحادیه معلمان لس‌ آنجلس اظهار کرد: ما در روزی بارانی در ثروتمندترین کشور جهان و در ثروتمندترین ایالت کشور به خیابان‌ها آمده‌ایم؛ در ایالتی که در حداکثر اندوه قرار دارد و در شهری که پر از میلیونر است؛ جایی که معلمان باید برای دریافت نیازهای اساسی دانش‌آموزان اعتصاب کنند.

سیاستمداران دموکرات، نویسندگان هالیوود، جنبش حمایت از جان سیاه‌ پوستان و حتی الکسندریا اوکازیو کورتس، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از این اعتراضات حمایت کرده‌اند.

گوین نیوسام، فرمادار کالیفرنیا که از این اعتراضات ناراضی است، درباره این اعتصاب گفت: این شرایط بر زندگی بچه‌ها و خانواده‌های زیادی تاثیر می‌گذارد. من شدیدا از همه احزاب می‌خواهم که پای میز مذاکره بروند و راهی فوری برای پیشرفت این وضعیت بیایند که دانش‌آموزان را به کلاس‌های درس بازگرداند و برای والدین آنان ایجاد اطمینان کند.

نیوسام افزود، بودجه‌ای را برای این ایالت مطرح کرده که "بیشترین سرمایه تا به امروز" را برای اتحادیه مدارس لس آنجلس" شامل می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار