کد خبر: ۲۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 05
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات عجولانه و نادرست وزیر خارجه انگلیس علیه ایران گویای عدم اشراف کافی وی بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.
به گزارش تابناک؛ به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،«بهرام قاسمی»نسبت به اظهارات مداخله جویانه و ناپسند وزیر امور خارجه انگلیس و بیان ادعاها و بکارگیری واژگان نابجا و غلط نسبت به ایران ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه وزیر خارجه انگلیس طی روزهای اخیر در چند نوبت در خصوص موضوعی که اصولا ارتباطی به کشور متبوع وی ندارد، اظهاراتی عجولانه و نادرست مطرح کرده است که گویای عدم اشراف کافی ایشان به موضوع بوده و بنوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: وزیر امور خارجه انگلیس به کارنامه دولت متبوعش در خاورمیانه در دهه ها و سال های اخیر نگاه کند و بررسی نماید که سیاست ها و حمایت های دولت انگلیس از گروه های تروریستی و کشورهای متجاوز چه فجایع انسانی و بحران هایی را برای ملت های خاورمیانه رقم زده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به وضعیت اسفبار مردم یمن، سوریه، فلسطین و ... اعم از ویرانی های گسترده، بیماری، آوارگی و بی خانمانی، فقر و گرسنگی و فاجعه ای که بخصوص امروز در یمن توسط کشورهای متجاوز، بوجود آمده است نقش دولت متبوع آقای هانت و اقدامات کشورهایی که دریافت کننده میلیاردها دلار تسلیحات از انگلیس هستند و از همین تسلیحات برای دمیدن در آتش جنگ و نفرت و ویرانی در منطقه ما استفاده می کنند وضعیتی شرم آور و ننگین بوجود آورده است.

قاسمی تصریح کرد: این دولتها باید از حمایت های سیاسی از دولت های متجاوز به یمن و صدور تسلیحات کشتار آدمیان و فاجعه ای که در این کشور رخ داده است، شرمگین باشند.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه از ادامه زندان نازنین زاغری انتقاد کرده است.

منبع:شبکه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار