تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 15
فهمیدن اینکه یک نفر در حال جاسوسی از شما است، کمی ترسناک است. جاسوس ها تمامی اطلاعات شما از جمله تصاویر شخصی و خصوصی، مکالمات و پیام های شما را شنود و رصد میکنند. اگر شک دارید که کسی در حال جاسوسی از شما از طریق گوشی هوشمندتان است، نشانه هایی از این موضوع وجود دارد که میتوانید با کمی دقت متوجه آنها شوید.
فهمیدن اینکه یک نفر در حال جاسوسی از شما است، کمی ترسناک است. جاسوس ها تمامی اطلاعات شما از جمله تصاویر شخصی و خصوصی، مکالمات و پیام های شما را شنود و رصد میکنند. اگر شک دارید که کسی در حال جاسوسی از شما از طریق گوشی هوشمندتان است، نشانه هایی از این موضوع وجود دارد که میتوانید با کمی دقت متوجه آنها شوید.

هرچند علائم زیر همیشه نشانه ای از وجود یک جاسوسی یا بد افزار جاسوسی در گوشی هوشمند شما نیست، اما اگر با این علائم در گوشی هوشمند خود مواجه هستید بهتر است بیش از همیشه مراقب باشید و اقدامات امنیتی را در دستور کار خود قرار دهید.

طولانی شدن زمان خاموش شدن گوشی

آیا زمان زیاد و غیر معمولی لازم است تا گوشی هوشمند شما خاموش شود؟ این یکی از علامت هایی است که نشان میدهد کسی در حال جاسوسی از گوشی هوشمند است. چرا؟ دلیل این است که گوشی هوشمندی که در حال جاسوسی و رصد شدن است، قبل از خاموش شدن نیاز به انتقال اطلاعات به هکر یا جاسوس را دارد. اگر گوشی شما بعد از یک وب گردی، ارسال پیام یا ایمیل زمان طولانی برای خاموش شدن نیاز دارد این نشان را جدی تلقی کنید.

علائم رفتاری

آیا گوشی شما بی جهت گاهی اوقات زنگ میخورد یا صفحه نمایش آن در حالی که کاری با آن نمیکنید روشن میشود؟ این ها نشانه آن است که گوشی شما در حال رصد شدن است. درست است که برخی از گوشی های هوشمند به شکل معمول گاهی از این رفتارها دارند اما اگر این اتفاقات به شکل پیاپی و مدام رخ میدهد احتمال جاسوسی از هوشمند شما وجود دارد.

بلندی غیر معمول صدا

به خوبی مراقب میزان بلندی صدای گوشی خود یا Volume Level آن باشید. اگر کسی در حال شنود شما باشد میزان بلندی صدای گوشی شما بدون دخالت مستقیم متغیر خواهد بود. به این معنی که بلند تر یا پایین تر از میزانی خواهد بود که شما آن را تنظیم کرده اید:


از کجا بفهمیم که گوشی هوشمند ما در حال جاسوسی است؟


نیاز به شارژ مداوم

بد افزارهای جاسوس باتری گوشی هوشمند شما را میخورند! اگر متوجه شدید که باتری هوشمند شما به شکل غیر معمول سریع خالی میشود این میتواند نشانه ای از وجود یک بد افزار جاسوس بر روی هوشمند باشد. البته این موضوع به خودی خود نشانه ای اساس از جاسوسی نیست. باتری ها به مرور زمان فرسوده میشوند و کاهش ذخیره انرژی آنها به مرور زمان طبیعی است، اما اگر سرعت تخلیه انرژی باتری هوشمند بسیار زیاد و غیر معمول است باید نگران باشید. البته بد افزارهای جاسوسی پیچیده کمترین تاثیر را بر باتری شما دارند. بهترین کار این است که باتری هوشمند خود را در صورت امکان بر روی گوشی دیگری امتحان کنید و اگر زمان بیشتری بر روی گوشی دیگر از باتری خود انرژی گرفتید، گوشی شما یک مشکل اساسی دارد.

صداهای عجیب در پشت صحنه

مکالمه های ما با تلفن همیشه شفاف و بدون نویز نیستند. در نتیجه وجود نویز در مکالمه به معنی جاسوسی نیست. اما اگر صداهایی شبیه به کلیک، بوق یا صداهای غریب دیگر شنیدید این به معنی شنود گوشی هوشمند شما است.

پیام های مرموز و عجیب

آیا پیام های ناشناس و مرموز دریافت میکنید؟ پیام هایی که از شماره های عجیب و به شکل کد ارسال میشود؟ این پیام ها را به هیچ وجه مورد غفلت قرار ندهید و آنه را جدی بگیرید زیرا به احتمال زیاد دستورالعمل هایی است که از طریق هکر یا یک بد افزار جاسوسی به گوشی شما ارسال میشود. البته اغلب هکر ها و بد افزارها به گونه ای رفتار میکنند که شما هرگز متوجه این پیام ها نمیشوید، اما برخی اوقات به شکل اتفاقی این پیام ها بدست شما نیز میرسد.


از کجا بفهمیم که گوشی هوشمند ما در حال جاسوسی است؟


خاموش شدن خودکار هوشمند

آیا گوشی هوشمند شما به شکل خود به خود خاموش میشود؟ این نشانه وجود یک بد افزار مشکل دار بر روی هوشمند است که به دلیل مشکلات و باگ های خود منجر به خاموش شدن گوشی شما میشود. به دقت میزان خاموش شدن های خود به خودی گوشی خود را رصد کنید.

هزینه زیاد اینترنت و پهنای باند

شاید گاهی اوقات متوجه شده باشید که هزینه اینترنت بر روی گوشی شما به شکلی غیر معقول افزایش یافته و یا پهنای باند شما به سرعت تمام شده است. بد افزارهای جاسوس به این معروف هستند که پهنای باند شما را به سرعت مصرف کرده و هزینه اینترنت شما را افزایش میدهند. اما دلیل این موضوع چیست؟ دلیل کاملا مشخص است زیرا بد افزارهای جاسوس به شکل مداوم در حال انتقال اطلاعات از روی گوشی شما به وسیله اینترنت هستند. در این خصوص استفاده از نرم افزارهای مدیریت اینترنت و پهنای در گوشی هوشمند میتواند کمک زیادی بکند.

اگر متوجه یک یا چند مورد از این علائم یا همه آنها بر روی گوشی هوشمند خود شده اید، این احتمال قوی است که کسی در حال جاسوسی است شما است. این علائم را جدی بگیرید و به سادگی از کنار آنها عبور نکنید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
گوشیم سریع خالی میشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار