کد خبر: ۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 01
به گزارش تابناک؛ به نمایشگاه خودروی ژنو سال 2009 می‌رویم که در رویدادی پر زرق و برق، استون مارتین از کانسپتی چهار چرخ محرک با نام لاگوندا رونمایی کرد و البته این یک سدان نبود بلکه ظاهری شبیه یک کراس اوور داشت. اگرچه این کانسپت هرگز به خط تولید راه نیافت اما باعث شد بریتانیایی‌ها سرانجام به دنبال تولید یک کراس اوور باشند.


به امروز می‌رسیم که استون مارتین در حال طی فازهای نهایی توسعه‌ی اولین کراس اوور خود با نام DBX می‌باشد. البته این خودروساز در روزهای اخیر نام وارکای را هم ثبت کرده است.


شکی وجود ندارد که ظاهر این کراس اوور بحث‌هایی را در میان طرفداران استون مارتین به وجود خواهد آورد؛ اما به یاد داشته باشید که پورشه نیز در زمان معرفی کاین با همین موضوع روبرو شده بود و حالا پول پارو می‌کند!


نمای جلوی کراس اوور استون مارتین در سلطه‌ی جلوپنجره‌ی خاص این برند خواهد بود. شکل این بخش مشابه جدیدترین نسل ونتیج خواهد بود. چراغ‌های جلوی نازک، گلگیرهای برجسته و کاپوت عضلانی نیز باعث ایجاد ظاهری باابهت خواهند شد.


در پروفایل جانبی پانل‌های درب قلدر و عضلانی و خط شانه‌ی برجسته به چشم خواهند خورد. بخش عقبی کمی سرراست و جادار خواهد بود و در بخش پایانی هم چراغ‌های عقب ظریف و LED و سیستم اگزوز دوبل تکمیل کننده‌ی ظاهر این کراس اوور لوکس خواهند بود.


انتظار می‌رود استون مارتین DBX در زمان عرضه با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی ساخت AMG همراه شود. این قلب آهنین در مدل‌های ونتیج و DB11 هم بکار رفته است. پیشرانه یاد شده قدرت 503 اسبی و گشتاور 685 نیوتون متری داشته و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF همراه شده است. در آینده نیز پیشرانه‌ی 12 سیلندر هم عرضه خواهد شد.

مدل‌های پایه‌ی این کراس اوور احتمالاً می‌تواند با پیشرانه‌ی 6 سیلندر هیبریدی ملایم مرسدس بنز نیز عرضه شود. شاید در آینده یک مدل تمام الکتریکی هم عرضه شود.


نیروی پیشرانه از طریق سیستم چهار چرخ محرک به زمین منتقل خواهد شد. وجود سیستم تعلیق بادی و پیشگیری از چپ کردن فعال باعث خواهد شد DBX در مسیرهای متفاوت به راحتی حرکت کند. البته نباید از این کراس اوور انتظار آفرود جیپ را داشته باشید.


شایعات زیادی درباره‌ی پلتفرم DBX منتشر شده و برخی می‌گویند این خودرو از پلتفرم مرسدس استفاده خواهد کرد اما به احتمال زیاد شاهد معماری جدید ساخته شده از آلومینیوم خواهیم بود.

dbx
استون مارتین DBX باید به مصاف رقبایی همچون مزراتی لوانته، پورشه کاین، بنتلی بنتایگا، فراری پورسانگ، آلفارومئو استلویو، جگوار اف پیس و لامبورگینی اوروس برود.


انتظار می‌رود این کراس اوور در سال آینده رونمایی شده و اواخر همان سال وارد نمایندگی‌های فروش شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار