کد خبر: ۲۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 20
متخصص طب پیشگیری گفت: تعادل گرمایی بدن در هنگام پیاده روی با پوشیدن کفش مناسب حفظ می‌شود.
به گزارش تابناک؛ اکبر نیک پژوه اظهار کرد: افرادی که در راهپیمایی‌های طولانی مدت شرکت می‌کنند اگر دچار بیماری خاصی هستند برای پیشگیری از هر نوع آسیبی باید از پزشک معالج خود گواهی مربوطه را اخذ کنند.

وی ادامه داد: افراد سن بالا که دچار بیماری‌های مزمن قلبی، دیابت، فشار خون هستند باید پیش از اقدام به وزرش‌های هوازی مانند پیاده‌روی توصیه‌های لازم را از پزشک خود دریافت کنند.

نیک پژوه تاکید کرد: در این بین کوله‌پشتی مناسب‌ترین وسیله برای حمل ونقل وسایل شخصی است زیرا این وسیله در هنگام پیاده‌روی ستون فقرات را در بهترین حالت نگه‌ می‌دارد. همچنین افراد برای انجام پیاده روی طولانی مدت باید از کفشی مناسب استفاده کنند تا تعادل گرمایی بدن‌شان حفظ شده و احساس راحتی کنند.

این متخصص طب پیشگیری ادامه داد: در هنگام ورزش‌های بلند مدت باید بهداشت فردی خود را رعایت کرده و از آب آشامیدنی سالم و بسته‌بندی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه افراد باید در طول پیاده‌روی‌های طولانی مدت به مقدار کافی آب بنوشند و از حمل مواد فاسد شدنی جدا خودداری کنند، افزود: اگر افراد دچار حساسیت پوستی و یا آلرژی‌های دیگری هستند از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به دلیل آنکه در معرض اشعه مختلف آفتاب قرار می‌گیرند مستعد بیماری‌های پوستی و به خصوص آفتا‌ب‌زدگی هستند به همین دلیل باید هنگام پیاده‌روی از کرم‌ ضد آفتاب مناسب استفاده کنند.

نیک‌پژوه اظهار کرد: افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاصی مانند قلبی عروقی دیابت و یا فشار خون هستند باید داروهای خود را به مقدار کافی به همراه داشته باشند و بر طبق دستور پزشک معالج خود به طور مرتب آنها را مصرف کنند،‌ همچنین بیمارانی که مبتلا به عارضه دیابت و زخم های ناشی آن هستند باید مرتب در طول مسیر پیاده‌روی پاهای خود را بازدید کنند تا دچار عفونت در قسمت پا نشوند.

وی اضافه کرد: افراد باید وسایل پزشکی مانند قلم انسانی، عینک و حتی سمعک به همراه خود داشته باشند و تا حد امکان این وسایل پزشکی یدکی را نیز برای پیاده‌روی به همراه داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار