کد خبر: ۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 15
در ادامه سلسله مشکلات اخیر به وجود آمده، دو بازار کلیدی دیگر در اروپا نیز دست رد خود را به سینه شرکت چینی هواوی زدند تا آن را از هر زمان دیگری منزوی تر نمایند. ماجرا از این قرار است که شرکت مخابراتی Orange هرگونه کاربرد تجهیزات تولیدی هواوی در شبکه های 5G فرانسه را کنار گذاشته و شرکت آلمانی Deutsche Telekom نیز اعلام داشته که تحریم هواوی و خرید محصولات آن را مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش تابناک؛این کمپانی چینی که در زمینه تولید و فروش موبایل و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد مدتی است که در آمریکا و دیگر کشورها زیر ذره بین قرار گرفته؛ در واقع مقامات رسمی این کشورها نسبت به خطرات استفاده از محصولات هواوی برای امنیت ملی شان هشدار داده اند.

دستگیری منگ وانژو مدیر ارشد مالی این شرکت (زندگی نامه منگ وانژو) در هفته های اخیر نیز پرسش های بیشتری را در رابطه با هواوی مطرح می کند. منگ البته با وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری از زندان کاندا آزاد شد اما حالا وارد دعواهای حقوقی گسترده ای شده تا از استردادش به آمریکا جلوگیری کند؛ یعنی جایی که بازرسان او را به دور زدن تحریم ها علیه ایران متهم کرده اند.

و اما در مورد Orange که بزرگ ترین اپراتور مخابراتی فرانسه محسوب می شود باید بگوییم روز جمعه همین هفته اعلام کرد دیگر از تجهیزات مخابراتی هواوی در شبکه های network خود استفاده نخواهد کرد.

منگ ونژو

استفان ریچارد مدیرعامل این کمپانی در این باره گفت:

ما تصور نمیکنیم در آینده از تجهیزات هواوی برای 5G استفاده کنیم. هم اکنون با شرکای سنتی مان مشغول همکاری هستیم. منظورم نوکیا و اریکسون است.

در عین حال شرکت Deutsche Telekom نیز اعلام کرده که حرف های مطرح شده در رابطه با امنیت تجهیزات شبکه تولیدکنندگان چینی را بسیار جدی گرفته است.

این کمپانی در بیانیه ای آورده است:

ما قصد داریم در استراتژی تازه خود از تجهیزات شبکه چندین شرکت (از جمله اریکسون، نوکیا و سیسکو) استفاده نماییم. جدای از این موضوع هم اکنون مشغول بازنگری در استراتژی خریدهای خود هستیم.

البته اشاره کنیم شرکت سافت بنک نیز در هفته ای که گذشت اعلام کرد احتمالا دیگر از تجهیزات هواوی استفاده نخواد کرد. در ادامه این اظهار نظرها اما دو اپراتور آمریکایی T-Mobile (متعلق به Deutsche Telekom) و اسپرینت (متعلق به سافت بنک) نیز اعلام کردند که برنامه هایشان برای ادغام با یکدیگر را به تعویق می اندازند که به نظر می رسد هواوی و مساله استفاده از تجهیزات آن اصلی ترین نقطه اختلاف میان آن دو باشد.

در ماه های اخیر فعالیت هواوی در بازار آمریکا به شدت محدود شده و این شرکت مرتبا از جانب قانونگذاران و مقامات رسمی دیگر دولت ها به خاطر همکاری احتمالی اش با دولت چین مورد انتقاد قرار گرفته است. البته هواوی پیوسته این اتهامات را رد کرده و مدعی شده که یک شرکت خصوصی است و به کارکنانش تعلق دارد. این شرکت همچنین خاطر نشان کرده که از میان ۵۰ اپراتور مخابراتی بزرگ دنیا، میان ۴۷ اپراتور مورد اعتماد است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار