تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 13
« آژانس امنیت ملی آمریکا » نسبت به گسترش ابعاد حملات سایبری چین و هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی این کشور هشدار داده است.

به گزارش تابناک؛«روی جویس»، از مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا NSA در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد که فعالیت های هک منتسب به چین در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده است. وی همچنین از احتمال تلاش این کشور برای حمله به زیرساخت های حیاتی نظیر انرژی، مراکز بهداشت و درمان، موسسات مالی و شبکه های حمل و نقل ابزار نگرانی کرد.

این نگرانی از آنجا سرچشمه می گیرد که چین تا کنون به جاسوسی و سرقت اسرار تجاری اکتفا می کرد اما در صورت حمله به مراکز مذکور ممکن است جنگی تمام عیار درگیرد.این کارشناس امنیتی دقیقا به دلایل افزایش مقیاس و ابعاد این حملات اشاره نکرده اما فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در بالاترین سطح آن جنگ تجاری میان چین و آمریکا دیده می شود. جلوگیری از افزایش نفوذ فنی و مالی هواوی در کشورهای غربی و دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی این شرکت نیز در افزایش حملات سایبری بی تاثیر نخواهند بود.

به گفته رویترز دادستان های آمریکایی ممکن است برخی اتباع چینی ساکن در این کشور را به مشارکت در کمپین های جاسوسی دیجیتال  و هدف قرار دادن شرکت های فناوری و مشتریان آنها متهم کنند.

اگرچه  وزارت امور خارجه چین همیشه انجام هرگونه حملات سایبری را تکذیب کرده اند اما گزارشات اولیه از بازرسی سیستم های هتل ماریوت حاکی از دست های پشت پرده عملیات جاسوسی چینی ها است که نیم میلیارد نفر از مشتریان این هتل ها را هدف گرفته بود.

علاوه بر چین، کشورهای دیگری نظیر کره شمالی، روسیه و رژیم صهیونیستی نیز به انجام حملات سایبری برای دستیابی به مقاصد سیاسی و مالی متهم شده اند. برای مثال دولت پیونگ یانگ با تشکیل ارتش سایبری چند هزار نفری تا کنون میلیون ها دلار از همسایه جنوبی سرقت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار