کد خبر: ۲۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 10
هنوز چند ماه از تبدیل شدن اپل به شرکت تریلیون دلاری و معرفی گوشی‌های جدید نگذشته که پیاپی زمزمه هایی از استقبال کمتر از حد انتظار و کاهش فروش آیفون به گوش می رسد و حالا تحلیلگران از افت فروش این شرکت در سال های پیش رو خبر می دهند.

به گزارش تابناک؛برآوردهای «آن لی»، تحلیلگر موسسه Nomura از کاهش استقبال خریداران از آیفون در سال های ۲۱۰۹ و ۲۰۲۰ حکایت دارد. به باور لی میزان فروش این شرکت از ۲‍‍۱۳ میلیون واحد در سال جاری به ۲۰۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ نزول می یابد و در سال بعد از آن نیز با افت ۴ میلیونی به ۲۰۰ میلیون واحد خواهد رسید. دلیل این مساله نیز تغییرات محدود در این گوشی ها عنوان شده است.

بر اساس این گزارش اپل زبان طراحی آیفون ۱۰ را در مدل های بعدی نیز حفظ خواهد کرد و به همین خاطر خریداران رغبتی به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولات آتی نخواهند داشت. تنها تغییر اصلی جدای از به‌روزرسانی چیپست، رم، حافظه داخلی، دوربین و دیگر قطعات داخلی به اضافه شدن قابلیت های واقعیت افزوده جدید مربوط می شود. در ادامه این استراتژی شاهد تغییراتی در آیفون های سال ۲۰۲۰ خواهیم بود که هنوز اشاره دقیقی به آنها نشده است. با این حال اصلی‌ترین تغییرات مورد انتظار شامل حذف بریدگی نمایشگر، تمرکز بیشتر بر کاربردهای واقعیت افزوده و پشتیبانی از شبکه های پر سرعت 5G هستند.

در حال حاضر اپل یه صورت رسمی گزارشی از عملکرد مالی و میزان دقیق فروش آیفون ها را مشخص نکرده است اما وجود دگرگونی هایی در استراتژی بازاریابی این شرکت شایعات مبنی بر فروش کمتر از حد انتظار را تقویت می کند. با توجه به این مساله کاهش بیشتر فروش آیفون در سال های آتی دور از انتظار نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار