کد خبر: ۲۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 10
شاید برای بسیاری از کاربران سوالی پی بیاید که اکنون گرانترین امضای حال حاضر دنیا، از آن چه کسی است. جالب اینجاست که همانند بسیاری از لیست‌های ترین‌های موجود، مقام اول این سری نیز در اختیار یکی از بزرگان صنعت تکنولوژی است؛ امضای استیو جابز با ارزش ۵۱ هزار دلاری خود، هنوز مقام اول این لیست را در اختیار دارد و فاصله‌اش را با دیگر رقبا بیشتر هم کرده است.

به گزارش تابناک؛شاید برای بسیاری از کاربران سوالی پی بیاید که اکنون گرانترین امضای حال حاضر دنیا، از آن چه کسی است. جالب اینجاست که همانند بسیاری از لیست‌های ترین‌های موجود، مقام اول این سری نیز در اختیار یکی از بزرگان صنعت تکنولوژی است؛ امضای استیو جابز با ارزش ۵۱ هزار دلاری خود، هنوز مقام اول این لیست را در اختیار دارد و فاصله‌اش را با دیگر رقبا بیشتر هم کرده است.

استیو جابز

بر اساس گزارش فهرست امضاهای کلکسیونی پاول فریزر در سال ۲۰۱۸، امضای ارزش امضای بنیانگذار اپل نسبت به سال ۲۰۰۰، تقریباً به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته و این مشخصه طی سال گذشته به تنهایی۱۴.۳ بالا رفته است.

کارشناسان باور دارد که مسئله‌ای که امضای جابز را بیشتر از دیگر بزرگان، باارزشتر می‌کند، نایاب بودن آن است چرا که استیو جابز علاقه‌ای به امضا کردن نام خود نداشت و باور داشت که اپل نتیجه کار گروهی است. بنابراین وی به کلی از امضا دادن به بسیاری از طرفدارانش سرباز زده است.

استیو جابز

جالب اینجاست که پس از نام استیو جابز ، نام معروفترین فیزیکدان و تئوریسین دنیا به چشم می‌خورد. بنابر گزارش فهرست یاد شده، اکنون هر کتابی که دستخط استیون هاکینگ روی آن به چشم بخورد، ۳۸ هزار دلار ارزش دارد.

این مسئله بدین علت است که او در سال ۱۹۷۰ میلادی، به علت بیماری ALS توانایی استفاده از عضلاتش را از دست داده بود و دیگر قادر نبود امضایی از خود بر جای بگذارد.

پس از این دو فرد مشهور، نام جیمز دین با ارزش امضای ۲۲۹۸۲ دلار، بروس لی با ارزش امضای ۱۵۳۲۱ دلار و مرلین مونرو ۱۴۰۴۴ به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد بر عکس تصور بسیاری از کاربران، تمامی دنیا برای مردگان ارزش بیشتری قائلند.

این در حالی پل مک کارتنی، خواننده‌ی گروه موسیقی راک بریتایی بیتلز، با ارزشترین امضای یک فرد زنده از آن خود کرده و امضای او  ۳۷۵۱ دلار ارزش دارد. پس از او نیز در لیست زنده‌ها نام شاهزاده ویلیام، شاهزاده هری، جی‌کی رولینگ و دونالد ترامپ به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد ترتیب بندی این لیست از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار