کد خبر: ۲۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 10
با نزدیک شدن به زمان کریسمس اسپیس ایکس محموله ویژه ای را برای فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی ارسال کرده تا آنها از حس و حال تعطیلات سال نو تا حدودی بهره مند شوند.
به گزارش تابناک؛ایستگاه فضایی به صورت ماهیانه محوله هایی را از زمین دریافت می کند که در حفظ آمادگی کارکنان و نگهداری تاسیسات آن اهمیت بالایی دارند. این محموله‌ها شامل اقلامی نظیر مواد خوراکی، وسایل شخصی، ابزارهای علمی، تحقیقاتی و غیره است.

اسپیس ایکس اخیرا با ارسال کپسول دراگون اقلام مختلفی را برای ساکنان ایستگاه فضایی فرستاده که یکی از آنها شام کریسمس است و از سینه بوقلمون دودی، سس کرن‌بری، سیب زمینی شیرین و کیک میوه ای تشکیل شده است. در ادامه گزینه های دیگری نیز برای تکمیل ضیافت در نظر گرفته شده است.

شام کریسمس
در کنار این غذای خوشمزه ۳۶ هزار کرم و ۴۰ موش آزمایشگاهی نیز برای انجام آزمایشاتی در مورد تاثیر فضا بر افزایش سن و ماهیچه ها عازم خارج از جو شده اند. ناسا پس از اینکه در آخرین لحظه متوجه فاسد بودن غذای موش ها شد عملیات پرتاب را برای یک روز به تاخیر انداخت.

پس از تعویض غذای موش ها محموله ۲.۵ تنی با کمک راکت فالکون ۹ از «پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ» به فضا انتقال یافت. این موشک ۶۴ شی مختلف از جمله خاکستر صد فرد فوت شده را به خود به فضا برده بود که رکورد جدیدی برای صنایع فضایی آمریکا به شمار می رود. هرچند در این زمینه هند با حمل ۱۰۴ محموله مختلف طی یک پرتاب حرف اول را در جهان می زند.

اگرچه ماموریت ارسال بار با موفقیت انجام شد اما موشک حین تلاش برای فرود روی یکی از مناطق مشخص شده دچار چرخش‌های ناگهانی و دیوانه‌وار شد. ایلان ماسک دلیل اصلی ناموفق بودن فرود این راکت را به خاطر بروز مشکلاتی در فیبر شبکه‌ای راکت می‌داند که به منظور هدایت بوستر به سمت محل دقیق فرود در راکت تعبیه شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار