تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 27
با تکنیک SSL کروم -که البته هنوز در حالت آزمایشی است- می توان سیستم های خراب را شناسایی کرده و سریعا بست.


اینترنت هم درست مثل هر چیز دیگر مزایا و معایب خود را دارد، اما مسئله امنیت در وب گردی از مهم ترین اصول آن به شمار می آید. اگر کار حساسی انجام نمی دهید می توانید از ایمنی حریم خصوصی (هک نشدن) خود مطمئن باشید، اما از طرفی سایت های مخرب می توانند شما را به سمت خود جذب کنند! شاید یک سایت دانلود آهنگ خارجی حتی ایرانی یا شاید هم …! در هر صورت با وجود این که هنوز هم پلیس فتا حواسش به همه چیز هست، شما نیز حواستان به همه چیز باشد! در ادامه با برسام همراه باشید تا با یک ویژگی از کروم آشنا شویم که در همه حال شما را از نتیجه جستجو هایتان با خبر می کند.

اکثر سایت ها، حتی سایت های ایرانی ایرانی، هم اکنون به سیستم ایمن HTTPS مجهز شده اند، اما به محض آن که کمی تنظیمات سیستم به هم می ریزد، این حلقه محافظتی نیز از بین می رود. با تکنیک SSL کروم -که البته هنوز در حالت آزمایشی است- می توان سیستم های خراب را شناسایی کرده و سریعا بست.

برای فعال سازی به Chrome://flags رفته و Ctrl + F را بفشارید. عبارت mark non-secure را جستجو نمایید. گزینه Mark non-secure origins as non-secure  را یافته و از منوی افتادنی نام آن را درست مانند عنوان تغییر دهید و برای اعمال، کروم را ریست کنید.

اکنون هر سایت بدون اتصال HTTPS و یا HTTPS ضعیف یک آیکن X قرمز رنگ را در آدرس بار نمایش خواهد داد. همچنین می بایست   KB SSL Enforcer را نیز نصب نمایید.

اگر چه این ویژگی تازه در ابتدای راه می باشد اما تا کنون حداقل می توان سایت های HTTPS ضعیف و البته نا ایمن را شناسایی نمود.

منبع: برسام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار