کد خبر: ۲۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 09
بعد از ترکیدن حباب قیمت بیت کوین، حالا چند هفته ای می شود که ارزش این پول مجازی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و آنطور که CoinDesk گزارش کرده بزرگ ترین ارز مجازی دنیا روز گذشته افت قیمت ۱۱ درصدی را تجربه کرده و با رسیدن به ارزش ۳۲۹۳.۳۱ دلار به پایین ترین سطح خود از سپتامبر سال گذشته رسید؛ بنابراین در هفت روز گذشته افت ارزش بیت کوین مجموعا به بیش از ۲۰ درصد رسید.
به گزارش تابناک؛اما آبان ماه امسال هم برای بیت کوین دوران خوبی نبود. طبق اعلام CoinDesk ارزش بیت کوین ماه گذشته حدود ۳۷ درصد کاهش را تجربه کرد که بیشترین افت قیمت آن از آوریل سال ۲۰۱۱ محسوب می شود (در این سال ارزش بیت کوین ۳۹ درصد کاهش را تجربه کرد).

البته اشاره کنیم دیگر ارزهای مجازی مهم نیز آخر هفته خوبی ر اتجربه نکردند. به عنوان مثال XRP که از نظر ارزش بازار دومین پول رمزپایه دنیا به حساب می آید افت ارزش ۷ درصدی را تجربه کرد در حالی که اتر با کاهش قیمت ۱۱ درصدی روبرو بود.

تیموتی تم مدیرعامل شرکت CoinFi که در زمینه ارزهای مجازی تحقیقاتی را انجام می دهد در اینباره اظهار داشته که حرکت رو به پایین بیت کوین حاصل «ترکیبی» از عوامل بوده.

به گفته او قیمت این ارزها به لحاظ تاریخی با تایید شدنشان در صندوق قابل معامله در بورس (موسوم به ETF) در ارتباط است و زمانی که این ارزها در صندوق مذکور تایید نشوند یا این ایید به تعویق بیافتد قیمت شان روندی نزولی به خود می گیرد. در حال حاضر سرمایه گذاران ارزهای مجازی در این رابطه دچار نوعی احساسات منفی شده اند و در نتیجه هرگونه خبر منفی در این باره باعث شدت گرفتن واکنش ها می شود.

در هر حال افت ارزش بیت کوین بسیاری از مالکین این ارزها را وادار به فروش ارزهای رمزپایه شان کرده. برای مثال شرکت CoinFi چندی پیش معامله ۲۳۱ میلیون دلار بیت کوین را رهگیری کرد که ظاهرا مالک این پول از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون هیچگونه معامله ای روی آنها انجام نداده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار