کد خبر: ۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 09
طبق گزارشات ژاپن به منظور جلوگیری از هک شدن و درز اطلاعات محرمانه اش، خرید هرگونه تجهیزات از دو شرکت چینی هواوی و ZTE توسط نهادهای دولتی خود را ممنوع اعلام کرده است. رویترز به نقل از نشریه ژاپنی Yomiuri گزارش داده دولت این کشور احتمالا قوانین مربوط به خریدهای خود را تغییر خواهد داد تا شرکت های چینی یاد شده را از فهرست شرکای تجاری اش حذف نماید و تحریم هواوی و ZTE را وارد فاز تازه ای نماید.
به گزارش تابناک؛اگر خاطرتان باشد چندی پیش نشریات مختلف سراسر دنیا اعلام کردند که آمریکا تلاش هایی را برای متقاعد کردن هم پیمانانش از جمله ژاپن آغاز کرده تا آنها را به خاطر خطرات سایبری از خرید تجهیزات اینترنتی و وایرلس هواوی منع نماید و حالا با انتشار این خبر به نظر می رسد که تلاش های این کشور به بار نشسته و ژاپن به عنوان نخستین هم پیمان درخواست آمریکا برای تحریم هواوی را اجابت کرده.

و اما طبق گزارش رویترز دولت ژاپن از ذکر نام دو شرکت چینی در قوانین تازه اش خودداری خواهد کرد تا خدشه ای به روابطش با چین وارد نشود با این حال اما، قوانین جدید به گونه ای تدوین می شوند که فضا برای فعالیت هر شرکتی که ممکن است خطری را متوجه ژاپن نماید، بسته شود.
نیوزیلند و استرالیا اعلام کرده اند که از تجهیزات هواوی در زیرساخت های 5G خود استفاده نمی کنند

جالب آنکه گفته می شود این قوانین احتمالا کاربرد محصولات برخی شرکت های ژاپنی را هم که از تجهیزات و قطعات هواوی و ZTE استفاده می کنند، ممنوع می نمایند. روز چهارشنبه هفته گذشته بریتانیا از حذف تجهیزات هواوی از شبکه های 4G خود ظرف دو سال آینده خبر داد و استرالیا و نیوزیلند هم اعلام کردند که دیگر از زیرساخت های هواوی در شبکه های 5G خود استفاده نخواهند کرد.

گفتنی است مدیر مالی هواوی پیشتر بنا به درخواست آمریکا و به خاطر دور زدن تحریم های آن علیه کشورمان در کانادا دستگیر شد و گفته می شود حکم حبس احتمالا ۳۰ ساله انتظارش را می کشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار