کد خبر: ۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 08
شنبه گذشته «منگ وانژو»، مدیر مالی هواوی و دختر بنیانگذار این شرکت به اتهام نقض تحریم های ایران در کانادا دستگیر شد و حالا ممکن است به زندان طولانی مدت محکوم شود.
به گزارش تابناک؛دستگیری خانم وانژو به تحقیقات مقامات آمریکایی پیرامون طرحی مربوط می شود که در آن با استفاده از سیستم بانکداری جهانی تحریم ها علیه ایران دور زده شده و به همین خاطر سیستم قضایی ایالات متحده خواستار استرداد مدیر مالی هواوی شده به این کشور شده است. از سوی دیگر مقامات چینی از این اقدام بسیار خشمگین شده و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شده اند.

علی رغم خشم چینی ها از دستگیری مدیر هواوی ظاهرا مقامات کانادایی مصمم به محاکمه وی هستند و وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده که نباید قرار وثیقه برای وانژو صادر شود چرا که احتمال فرار وی به چین وجود دارد. مدیر مالی هواویبر اساس گزارش نیویورک تایمز وانژو در آمریکا به تقلب متهم شده و در صورت محکومیت باید خود را برای ۳۰ سال زندان آماده کند. بر این اساس وی چندین موسسه مالی را برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران فریب داده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که هواوی از طریق یکی از زیرمجموعه هایش در هنگ کنگ به نام SkyCom  تحریم های ایران را نقض کرده و این در حالی است که این دو شرکت منکر چنین ارتباطی هستند.

بانک ها و موسسات مالی آمریکا نیز بر ارتباط بین وانژو و SkyCom صحه گذاشته اند اما این مساله از سوی متهم تکذیب شده است. این در حالی است که منگ در سال ۲۰۱۳ در هیئت مدیره Skycom فعالیت داشت و قرار بود برخی تجهیزات HP را از طریق هواوی به ایران وارد کند اما هرگز به نتیجه نرسید.

به گفته مسئولان هواوی اطلاعات بسیار اندکی از این پرونده در اختیار آنها قرار گرفته و آنها از هرگونه اقدامات خلاف قانون وانژو بی اطلاع هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار