کد خبر: ۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 07
هفته آخر پاییز با سورپرازی از سوی شرکت ام‌جی همراه شد. کمپانی سایک با رونمایی از ام‌جی برقی خود از اولین نسخه بدون بنزینی‌اش رونمایی کرد. MG E ZS همان خودروی برقی بود که از مدت‌ها پیش این شرکت تصمیم گرفته بود آن را در هند عرضه کند.
به گزارش تابناک؛پیشرفت این خودرو برای رسیدن به خودروی برقی سرعت بسیار پایینی داشته است. چراکه ام‌جی خودرویی انگلیسی بود که از سال ۱۹۲۴ خودروهای مشهوری تولید می‌کرد. بحران‌های اقتصادی جهانی اما در آخر قرن بیستم باعث شد ام‌جی مدام از این دست به آن دست شود. یعنی برای نجات پیدا کردن به مدیریت‌های متفاوتی واگذار شد اما هیچ‌کدام مانند سایک نتوانستند بار دیگر این خودرو را به اوج خود برگرداند. این برند در ایران نیز به عنوان برندی انگلیسی شناخته شده است.

با توجه به اینکه شهریور از شاسی‌بلند RX5 متعلق به شرکت دو رگه انگلیسی-چینی در سمنان رونمایی شد احتمالا تا زمانی که خرید ام‌جی صفر RX5  به سود لازم نرسد، خودروی برقی به ایران نخواهد آمد.

با این طراحی مشخص شد ام‌جی از پس ایجاد تنوع در محصولاتش بر نمی‌آید. همان‌طور که فیس‌لیفت خودروهای سدان آن بسیار به هم شبیه بودند، سه شاسی‌بلند ZS, EZS و RX5  با هم مو نمی‌زنند و فقط مدل برقی ابعاد کوچک‌تری دارد. با این‌حال سایک در مدت همکاری خود با ام‌جی نشان داده که می‌تواند توقع مشتریان را از خودروی چینی بالا ببرد. این کمپانی برنامه دارد که خودروی برقی خود را از سال ۲۰۱۹ بفروشد. برای همین اگر کسی بخواهد در ایران آخرین مدل ام‌جی را سوار شود باید منتظر کارخانه خودروسازان فردا بماند.

خودروسازی فردا یکی از خطوط ایران‌خودرو بود که ابتدای سال ۱۳۹۶ افتتاح شد. در این کارخانه ابتدا قرار بود یکی از رقبای ام‌جی، یعنی جیلی تولید شود اما با شکست مذاکرات بین ایران و جیلی، سمند در آن مونتاژ می‌شد. از ابتدای شهریور نیز تولید ام‌جی RX5  شروع شده است. با این حساب تا پنج سال آینده بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. یکی از فواید خرید ام‌جی صفر از این کارخانه این خواهد بود که به‌خاطر قرارداد سایک با ایران ۲۰ درصد از آن در ایران تولید می‌شود. یعنی به ازای هر خودرویی که شما از آنها بخرید قطعه‌سازان ایرانی مشغول به کار شده‌اند.

ام‌جی RX5  قرار است با یک پیشرانه دو لیتری ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور به بازار عرضه کند. گریبکس آن شش دنده خودکار دارد. با اینکه در هند این خودرو بیشتر در نسخه برقی و هیبریدی ساخته شده اما قرار نیست مدل برقی آن در ایران ساخته شود. RX5  همان خودرویی بود که از مجموعه سایک سال ۲۰۱۶ سایت علی‌بابا فروش اینترنتی خودرو را با آن آغاز کرد.

تخمین قیمت RX5

این خودرو در هند قرار به قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته شد. همچنین بررسی قیمت خرید ام‌جی صفر Rx5  نشان می‌دهد قیمت آن در امارات حدودا برابر با ۲۱۲ تا ۲۷۰ میلیون تومان می‌شود. قیمت آن در عربستان هم حدود ۵۹ هزار ریال است که برابر ۲۳۰ میلیون تومان می‌شود.  با توجه به اینکه قیمت شاسی بلند دیگر ام‌جی هم همین حدود است دور از انتظار نیست که RX5  بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار