کد خبر: ۲۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 03
تقریبا هفت ماه از آخرین به‌روزرسانی ویژگی‌های ویندوز 10 که برای عموم منتشر شد، می‌گذرد و ما هنوز به دنبال یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر هستیم. جدا از برخی مسائل اولیه، اخیرا مایکروسافت دوباره‌ به‌روزرسانی اکتبر ویندوز 10 را همراه با ویژگی‌های جدید، پیشرفت‌ها و موارد دیگر برای مردم جهان منتشر کرد.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت خیلی خوب کار کرد تا این اطمینان را ایجاد کند که به‌روزرسانی‌های بزرگ جدید در سرفیس تغییرات زیادی ایجاد نخواهند کرد و این به آن معناست که کاربران پس از نصب این به‌روزرسانی‌ها تغییرات جدیدی را احساس نخواهند کرد. البته این تغییرات زمانی آشکار خواهند شد که شما به جزئیات کمی بیشتر دقت کنید. در این مقاله ما با توجه به جزئیات برخی از مهم‌ترین تغییرات جدید و ویژگی‌های موجود در به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 را بررسی خواهیم کرد.

البته باید گفت مشکل مهمی که در اولین نسخه به‌روزرسانی اکتبر 2018 به‌وجود آمده بود، مایکروسافت آن را حل کرده است. پس نیازی به نگرانی کاربران در مورد حذف فایل‌ها نیست و آن‌ها می‌توانند با خیال راحت این به‌روزرسانی را دریافت و نصب کنند.

دسکتاپ ویندوز 10 و فایل اکسپلورر

با شروع به کار به‌روزرسانی اکتبر 2018، اکنون می‌توانید پوشه‌های زنده را در منوی استارت نامگذاری کنید. در حالی که قبلا نمی‌توانستید در منوی استارت پوشه‌هایی را ایجاد و نام‌گذاری کنید. این کار درست شبیه نام‌گذاری یک گروه از کاشی‌ها است، شما می‎‌توانید کاشی‌ را بر روی دیگری بکشید و پوشه‌ای را ایجاد کنید و همچنین یک جعبه متنی در بالای پوشه به شما این امکان را می‌دهد تا آن را نام‌گذاری کنید.

همچنین یک طراحی جدید برای منوی متنی وجود دارد که در برخی از برنامه‌ها و جعبه‌های متنی ظاهر می‌شود. این بهترین انتخاب در یک منوی متنی می‌باشد که مایکروسافت تا به حال آن را به ویندوز اضافه کرده است، اما این تنها منوی متنی موجود در سیستم‌عامل نیست. مشکل منوی متنی مایکروسافت هنوز وجود دارد و این به معنای آن است که در قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل می‌توانید طرح‌های متفاوتی از منوی متنی را پیدا کنید. منوی متنی جدید با ویژگی انیمشینی و اثر Acrylic Blur، باعث می‌شود که هنگام باز شدن زیبا به‎نظر برسد. طراحی زیبای دیگر این منو‌های متنی این است که در کنار گزینه‌های لیست شده، آیکون مرتبط با آن‌ها نیز قرار دارد. همچنین این طراحی منوی متنی، که گزینه‌های قالب‌بندی شده را به هنگام باز کردن در یک فیلد متنی که پشتیبانی از قالب‌بندی متنی را فراهم می‌کند، خیلی خوب به‌نظر می‌رسد. بنابراین به‌جای اینکه ترکیبات مختلف صفحه کلید را جهت اعمال ویژگی‌هایی مانند Bold یا Italic به یاد بسپارید، اکنون می‌توانید با کلیک راست و انتخاب یک گزینه این کار را انجام دهید.

مایکروسافت فایل اکسپلورر را نیز با یک رابط کاربری حالت تاریک به‌روزرسانی کرده است، که آن را با دیگر نرم‌افزارهای ساخته شده در سیستم که حالت تیره را پشتیبانی می‌کنند، به ارمغان می‌آورد. و این تغییری است که شما از آن استقبال می‌کنید چرا که به هنگام استفاده از رایانه‌ی شخصی خود در اواخر شب، جهت انتقال یک فایل از طریق فایل اکسپلورر، دیگر شبکیه‌ی چشم شما مورد فشار قرار نمی‌گیرد. همچنین این کار یک منوی متنی را بر روی دسکتاپ تیره ایجاد می‌کند، که باعث ایجاد یک تجربه‌ی خوب می‌شود.

قطعا این حالت جدید تیره فایل اکسپلورر کامل نیست. البته به نظر می‌رسد در سطح خوبی قرار دارد، اما بسیاری از آن‌ها از رنگ‌های متفاوت خاکستری که برای رسیدن به ظاهر تیره استفاده می‌کنند، که ظاهر خوبی را به حالت جدید نمی‌دهد. بعضی از کاربران نیز از نحوه‌ی ظاهر شدن آیکون‌ها را در زمانی که حالت تیره فعال است، دوست ندارند. البته این مشکل زیاد اساسی نیست اما تنها مشکلی که شاید زیاد مورد توجه قرار گیرد، این است که حالت تیره در تمامی نرم‌افزارهای پیام رسان هماهنگ نیست و مهم‌تر از آن چرا به تمامی قسمت‌های فایل اکسپلورر اعمال نمی‌شود.

شما متوجه این خواهید شد که حتی با فعال شدن حالت تیره، هنوز قسمت‌های زیادی از فایل اکسپلورر تیره نیستند. به‌عنوان مثال هنوز کادر محاوره و پنجره‌ی file properties نیز به رنگ سفید می‌باشد. هیچ یک از زمینه‌ها با حالت تیره مطابقت ندارند و به هنگام استفاده از فایل اکسپلورر در حالت تیره، پس‌زمینه بخش‌های مختلف آن تغییر می‌کنند. به هر حال امیدواریم مایکروسافت زمان بیشتری را جهت بررسی قسمت‌های مختلف فایل اکسپلورر در حالت تیره صرف کند.

طراحی جدید منوی متنی بسیار عالی است و در سراسر سیستم‌عامل استفاده شده است. همچنین حالت تیره فایل اکسپلورر یک شروع امیدوار کننده است، اما باید مایکروسافت جهت تکمیل آن بیشتر روی قسمت‌های مختلف فایل اکسپلورر کار کند.

بخش جستجو و کورتانا در ویندوز 10

در حال حاضر رابط کاربر جستجو بسیار گسترده‌تر است و بشتر به این موضوع تاکید دارد که جستجو بر روی کورتانا به‌عنوان یک دستیار شخصی می‌باشد. در به‌روزرسانی قبلی ویندوز 10، مایکروسافت به وضوع قابلیت "glance view” کورتانا را برداشت، که در مورد جستجو بیشتر به دستیار مجازی بودن کورتانا تاکید دارد. مایکروسافت در به‌روزرسانی اکتبر 2018 نیز به بهبود جهت‌گیری جستجو در کورتانا ادامه داده است.

در حال حاضر رابط کاربر Cortana بسیار گسترده‌تر می‌باشد و به کاربر اجازه می‌دهد تا جستجوهای خاصی را در سیستم‌عامل انجام دهد. بنابراین پس از باز کردن جستجو، شما پنج جعبه‌ی بزرگ را مشاهده خواهید کرد که جستجو در ویندوز را مشخص می‌کند. اکنون دیگر آیکون کورتانا را نخواهید دید. هنگام جستجو شما با یک صفحه‌ که از وسط به دو بخش تقسیم شده است، روبه‌رو خواهید شد. که در قسمت سمت چپ نتایج جستجو و در سمت راست جزئیات بیشتری در مورد فایل جستجو شده یا نتایج وب قرار دارد.

رابط کاربری جدید جستجو خوب به‌نظر می‌رسد، اما متاسفانه هنوز مشکل جستجوی ناسازگار ویندوز را حل نمی‌کند. چرا که در اکثر مواقع کاربران مشاهده می‌کنند که موارد جستجو شده با نتیجه‌ی یافت شده مطابقت ندارد. به‌عنان مثال هنگامی که کاربر نرم‌افزاری را جستجو می‌کند به جای خود نرم‌افزار، موارد مشابه آن در نتیجه‌ی جستجو مشاهده می‌شود. البته مایکروسافت از این مشکل آگاه است و در حال کار بر روی بهبود عملکرد جستجو در به‌روزرسانی‌های آینده می‌باشد.

در زیر دسته‌های جستجو کورتانا هوم تاکید بیشتری بر روی Timeline دارد. شما می‌توانید سه فعالیت آخر Timeline را مشاهده کنید و همچنین به شما اجازه خواهد داد تا به‌جای اجرا کردن Timeline، این کار را به‌طور مستقیم از قسمت جستجو انجام دهید. در زیر آن کورتانا است، که نشان می‌دهد شما می‌توانید دستورات خود را با کلیک بر روی یک دکمه درخواست کنید. در حال حاضر هیچ رابط کاربری شگفت‌انگیزی به اندازه‌ی کورتانا در ویندوز 10 وجود ندارد. در حال حاضر حضور کورتانا در زمینه‌ی جستجو بسیار کم است و به همین دلیل کاربران در بسیاری از موارد سلطه‌ی کورتانا در بخش جستجو را نمی‌پسندند.

نرم‌افزار Your Phone ویندوز 10

از زمانی که مایکروسافت در پلتفرم موبایل خود ناکام مانده است، این کمپانی برای جلب رضایت کاربران در مورد سازگاری رایانه‌ها‌ی شخصی ویندوز به بهترین وجه با اندروید و iOS، تلاش فراوانی کرده است. با به‌روزرسانی اکتبر 2018، این تلاش‌ها به جلو حرکت کردند، زیرا مایکروسافت با استفاده از یک نرم‌افزار جدید به نام "Your Phone” گوشی شما را با رایانه‌ی شخصی ادغام می‌کند.

مایکروسافت بلند پروازی‌های بزرگی برای این نرم‌افزار در نظر دارد و هدف نهایی آن این است که بتوانید گوشی اندرویدی را به‌طور مستقیم با استفاده از رایانه‌ی شخصی شما کنترل کند. در حال حاضر این نرم‌افزار تنها با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند، اما مایکروسافت قابلیت‌های کار با آیفون را در برخی از نقاط وعده داده است، البته در حالت محدود به لطف محدودیت‌های اپل در مورد آنچه که توسعه دهندگان شخص ثالث در iOS به آن دسترسی دارند.

با استفاده از نرم‌افزار Your Phone، کاربران اندروید به راحتی می‌توانند تلفن همراه خود را به رایانه‌های شخصی خود متصل کنند و عکس‌ها و پیام‌های SMS را بین دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند. این به آن معنی است که شما می‌توانید به پیام‌های SMS که به‌طور مستقیم بر روی رایانه‌ی خود ارسال کرده‌اید، پاسخ دهید. قابلیت همگام‌سازی پیام‌کوتاه عملکرد خوبی دارد و می‌تواند سریع‌تر باشد. زمانی که پیامی را بر روی نرم‌فزار Your Phone دریافت می‌کنید، چند ثانیه و گاهی اوقات می‌تواند تا پنج ثانیه طول بکشد تا یک پیام SMS با استفاده از نرم‌افزار Your Phone ارسال شود، که این باعث می‌شود اوضاع به کندی پیش برود.

همچنین متوجه‌ شدیم که پس از یک دوره زمانی نرم‌افزار Your Phone ارسال اعلان‌ها را متوقف خواهد کرد و این اعلان‌ها خودشان فعال نیستند، این به آن معنی است که پاسخ دادن به یک متن از راه اعلان‌ها امکان‌پذیر نیست و برای پاسخگویی باید نرم‌افزار را اجرا کنید. همه‌ی این‌ها مسائلی هستند که می‌تواند از طریق به‎روزرسانی این نرم‌افزار به‌طور مستقل از سیستم‌عامل حل شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزار Your Phone که اکنون در دسترس می‌باشد، توانایی دیدن و به اشتراک گذاری مستقیم 30 عکس‌ آخر گرفته شده در تلفن همراه، بر روی رایانه‌ی شخصی شما است. عملکرد همگام‌سازی عکس‌ها در Your Phone بهتر از آن چیزی است که باید باشد. این نرم‌افزار عکس‌های شما را طوری نشان می‌دهد گویی بر روی دستگاه شما در دسترس می‌باشند، به‌طوری که می‌توانید آن‌ها را ویرایش یا در میان نرم‌افزارهای دیگر به‌اشتراک بگذارید و حتی می‌توانید آن‌ها را از نرم‌افزار Your Phone به دیگر نرم‌افزارهای ویندوز و دسکتاپ بکشید. این قابلیت خیلی خوب و فوق‌العاده ساده است.

دیگر لازم نیست جهت انتقال عکس‌های خود به رایانه‌ی شخصی، آن‌ها را در یک فضای ابری آپلود کنید یا با استفاده از یک کابل به رایانه‌ی خود متصل شوید و آ‌ن‌ها را انتقال دهید. لازم به ذکر است که نرم‌افزار دارای یک رابط کاربری زیبا است، همراه با یک چیدمان ساده ویژگی‌ها و محتوای نرم‌افزار Your Phone در نوار کناری سمت چپ قرار دارد.

Your Phone در به‌روزرسانی اکتبر 2018 شروع به کار کرد. می‌توان گفت که هنوز جایی برای بهبود نرم‌افزار وجود دارد و احتمالا به همین دلیل مایکروسافت نرم‌افزار را به‎‌عنوان پیش‌نمایش در برخی از بخش‌ها نشان می‌دهد، اما به‌طور کلی می‌تواند تجربه‌ی خوبی باشد و مشتقانه منتظر آن هستیم که مایکروسافت مشکلات آن را برطرف کند.

Snipping Tool جدید در ویندوز 10

اگر از قابلیت اسکرین‌شات در ویندوز 10 زیاد استفاده می‌کنید، باید گفت که مایکروسافت این تجربه را دوباره بهبود داده است. ابزار قدیمی snipping حذف شده است و جای خود را به ابزار snipping جهانی داده است که با استفاده از کلید ویندوز، Shift و S در دسترس می‌باشد. این کار تجربه‌ی اسکرین‌شات را ساده‌تر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با سه روش snip مستطیلی، تکه‌ای و تمام صفحه اسکرین‌شات را انجام دهید.

هنگامی که اسکرین‌شات گرفته شد، ویندوز اعلام می‌کند آن را به‌طور خودکار به کلیپ بورد شما اضافه کرده است و این به معنی آن است که فورا می‌توانید آن را در یک شبکه اجتماعی، نرم‌افزار و یا مکان دیگر قرار دهید. اما اگر روی اعلان کلیک کنید، شما را به یک برنامه کاربردی اسکرین‌شات متقل خواهد کرد که به شما اجازه می‌دهد آن را با جوهر بیشتر ویرایش کنید.

البته این کار جایگزین کلید ترکیبی WIN + PrtnScn نشده است، که یک تصویر کامل از صفحه را می‌گیرد و آن را در پوشه‌ی اختصاصی اسکرین‌شات در قسمت تصاویر ذخیره می‌کند. اما آن را جایگزین کلید ترکیبی WIN + Shift + S کرده است، که قبلا برای ابزار قدیمی snipping استفاده می‌شد. اگر این چیزی است که ترجیح می‌دهید، می‌توانید تجربه جدید Snipping را با فشار دادن PrtScn بر روی صفحه کلید خود تنظیم کنید. که همیشه ما توصیه می‌کنیم کاری را انجام دهید که استفاده از آن را آسا‌تر می‌سازد.

Cloud Clipboard جدید ویندوز 10

تجربه‌ی کلیپ‌بورد مایکروسافت که در به‌روزرسانی اکتبر 2018 منتشر شد، بدون شک یکی بزرگترین ویژگی‌های جدید این نسخه است، حتی اگر به طور پیش‌فرض خاموش باشد. این ویژگی جالب کلیپ‌بورد که مایکروسافت آن را به سیستم‌عامل اضافه کرده است، در صورت فعال بودن این قابلیت تمامی چیز‌هایی را که کپی کرده‌اید جهت استفاده برای چسپاندن دوباره ذخیره می‌کند. بنابراین دیگر ویندوز به محض کپی کردن یک چیز جدید، موارد دیگری را که قبلا کپی کرده‌اید پاک نخواهد کرد.

با استفاده از کلید ترکیبی WIN + V در هر زمانی می‌توانید کلیپ‌بورد را مشاهده و از تمامی مواردی که در زمان استفاده از سیستم‌عامل کپی کرده‌اید، استفاده کنید. علاوه بر به یاد آوردن تمام چیزهایی که کپی کرده‌اید، همچنین قابلیت همگام‌سازی داده‌های کپی شده را در فضای ابر دارد، که به شما اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در تمامی دستگاه‌هایی که با یک حساب مشترک مایکروسافت وارد شده‌اید، همگام‌سازی کنید.

این همان چیزی است که با نام "Cloud Clipboard” معرفی می‌شود. اگر شما قابلیت همگام‌سازی را علاوه بر تاریخچه‌ی آن  فعال کنید، قادر خواهید بود که متن و تصویر را روی یک دستگاه دیگر کپی کنید. البته چون مایکروسافت از این مسئله آگاه است که همه‌ی کاربران کپی کردن بعضی چیزها را بر روی فضای ابر دوست ندارند، این قابلیت را به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال کرده است.

مایکروسافت در آینده قابلیت کلیپ‌بورد را برای اندروید به ارمغان خواهد آورد و این به معنای آن است که شما قادر خواهید بود محتوا کپی شده را بین دستگاه‌های ویندوز و اندروید همگام‌سازی کنید.

کیپ‌بورد فقط مواردی را که در هر جلسه کپی می‌کنید ذخیره خواهد کرد، یعنی اگر شما از سیستم خارج شوید یا رایانه‌ی خود را مجددا راه‌اندازی کنید، به هنگام ورود به سیستم کلیپ‌بورد خالی خواهد بود. البته یک گزینه‌ی "pin” وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد محتوای کپی شده را برای همیشه ذخیره کنید و با استفاده از "unpin” می‌توانید آن را به حالت اول بازگردانید. استفاده از گزینه‌ی "Pin” برا محتوای کپی شده، به شما این امکان را می‌دهد تا آن را بعد از راه‌اندازی مجدد نیز حفظ کنید.

مهم‌ترین مشکلی که در این ویژگی جدید وجود دارد این است که به‌طور کامل غیرقابل کشف می‌باشد، مگر اینکه به شما گفته شود که چنین قابلیتی وجود دارد. چرا که به‌طور پیش‌فرض خاموش است و کلید سوئیچ آن در برنامه‌ی تنظیمات مخفی شده است. حتی زمانی که فعال است هیچ راهی برای نشان دادن آن وجود ندارد مگر اینکه کلید ترکیبی آن را بدانید. واقعا مایکروسافت نیاز دارد تا این قابلیت را برای کاربران خود قابل کشف‌تر کند.

Microsoft Edge

اخیرا مایکروسافت ویژگی و پیشرفت‌های جدید را به مرورگر مایکروسافت اج اضافه کرده است. اکثریت بهبودهای مرورگر مایکروسافت اج در قسمت تنظیمات قرار دارد و تنها تفاوت‌های موجود در سطح شامل برخی تغییرات عملکردی و رابط کاربری می‌باشد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند دکمه‌هایی را که در سمت راست نوار آدرس نمایش داده می‌شوند، سفارشی کنند. قبلا این دکمه‌ها قابل سفارشی سازی نبودند، اما حالا شما می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. شما می‌توانید آنها را پنهان و یا اضافه کنید. همچنین دارای ظاهری با اثر سایه‌ی برجسته ظریف در میان صفحات جدید باز شده می‌باشد، که دارای جلوه‌ی زیبایی است.

همچنین مایکروسافت منوی "Settings and more” را با یک رابط کاربر بهبود یافته به‌روزرسانی کرده است، که شامل آیکون ‌ها و تاثیرات آشکار است، که بسیار خوب به نظر می‌رسند. قسمت تنظیمات نیز با همان رابط کاربری که می‌توانید در ناحیه Hub پیدا کنید به‌روز شده و به این معنی است که هم اکنون هر دو حوزه دارای طراحی‌ سازگار هستند که استفاده از آن‌ باید کم‌تر گیج‌کننده باشد.

از به‌روزرسانی اکتبر 2018، مایکروسافت اج توانایی مسدود کردن پخش‌ خودکار محتوای صوتی و تصویری وب‌سایت‌ها را دارد.

اکنون می‌توانید همه‌ی صفحات tab را قبل از شروع، از پخش هرگونه فایل صوتی بی‌صدا کنید، حتی اگر هیچ عنصر صوتی در صفحه‌ی وب وجود نداشته باشد.

بخش PDF reader با تغییرات جزئی بهبود یافته است و آیکون PDF با ظاهری بهتر به‌روزرسانی شده است. اگر با انتشار اولین نسخه‌ی ویندوز 10 از کار کردن با این مرورگر راضی نبودید، اکنون توصیه می‌کنیم آن را دوباره امتحان کنید. چرا که این مرورگر از زمان شروع به کار خود تا به الان پیشرفت‌های چشم‌گیری را داشته است.

Settings ویندوز 10

در به‌روزرسانی اکتبر 2018 نسبت به همیشه تنظیمات بیشتری در برنامه‌‌ی Settings وجود دارد. مایکروسافت باز هم به اضافه کردن قسمت‌های بیشتر Control Panel به Settings ادامه داده است و این بار تنظیمات صدا آخرین موردی است که باید منتقل شود. شما می‌توانید همه تنظیمات صوتی سیستم خود را به‌طور مستقیم در برنامه‌ی Settings  تنظیم کنید، از جمله‌ی این تنظیمات می‌توان به تنظیم منبع صدا پیش‌فرض برای ورودی و خروجی اشاره کرد.

مایکروسافت یک ویژگی جدید "typing insights” را در برنامه Settings اضافه کرده است که تمامی عادت‌های تایپ شما و داده‌ها را پی‌گیری می‌کند، درست مانند SwiftKey که بر روی iOS و اندروید قرار دارد. این ویژگی به طور پیش‌فرض خاموش است، اما هنگامی که فعال باشد شما می‌توانید آمار تایپ خود مانند کلمات تکمیل شده خودکار، کلمات پیشنهادی، کلید‌های ذخیره شده و اصلاحات املایی را مشاهده کنید.

اکنون Windows Defender با نام Windows Security در برنامه‌ی Settings قرار دارد و Windows Security در برنامه‌ی Settings دارای ویژگی Fluent Design در برخی قسمت‌ها است. مایکروسافت همچنین Delivery Optimization خود را در زیر بخش Windows Update طبقه‌بندی کرده‌ است. که قبلا در بخش Windows Update رها شده بود.

اکنون دستگاه‌های بلوتوث درصد باتری خود را به هنگام متصل شدن به دستگاه شما نشان می‌دهند. این ویژگی است که در ابتدا در برنامه Surface در دسترس بود، اما در حال حاضر به‌طور نسبی به ویندوز 10 وارد شده است.

برنامه Settings راهنمایی‌ و ترفندهایی را در صفحه اصلی خود ارائه می‌دهد و حتی سوالاتی را مطرح می‌کند که معمولا در کنار مقوله‌های خاص پرسیده می‌شوند و همچنین پاسخ‌های سریع و آسان به این سوالات را فراهم می‌کند.

و یکی از بزرگترین تغییرات، استفاده از یادگیری ماشینی (Machine learning) در Windows Update جهت تعیین بهترین زمان برای نصب یک به‌روزرسانی جدید است. مایکروسافت همچنان در تلاش است تا جریان Windows Update سیستم را در پشت‌پرده‌ی ویندوز انجام دهد تا جریان کاری شما را متوقف نسازد.

Machine learning باید زمانی به Windows Update اجازه دهد، که شما در سیستم حضور دارید و از رایانه‌ استفاده نمی‌کنید و سیستم در یک زمان خوب به شما هشدار می‌دهد که به‌روزرسانی آماده است. این قابلیت در پس‌زمینه‌ی سیستم کار می‌کند و قابل تنظیم نیست. از آنجایی که این اولین انتشار این قابلیت است، پس تمامی موارد آن به‌طور دقیق آزمایش نشده است، بنابراین برای تعیین اینکه آیا یادگیری ماشینی در این موضوع کمک می‌کند یا خیر، خیلی زود است.

تغییرات Miscellaneous، پیشرفت‌ها و غیره

Game Bar با یک رابط کاربری جدید به‌روز شده است که بسیار مرتب به‌نظر می‌رسد. شما هنوز هم می‌توانید به‌طور مستقیم به میکسر دسترسی پیدا کنید و همچنین در به‌روزرسانی‌های بعدی مایکروسافت داده‌های عملکرد را به Game Bar اضافه خواهد کرد.

نرم‌افزار اسکایپ ویندوز 10 به همان اندازه‌ی نسخه‌ی دسکتاپ اسکایپ به‌روز شده است. نسخه‌ی 8 این نرم‌افزار دارای رابط کاربری جدید و پیشرفت‌های بیشتری است. در حقیقت متوجه خواهید شد که نرم‌افزار اسکایپ ویندوز 10 از نسخه‌ی دسکتاپ آن سریع‌تر خواهد بود که این امر به لطف استفاده از قابلیت React Native می‌باشد.

پنجره‌ی نرم‌افزارهای دیگر به‌طور پیش‌فرض بر روی آن متمرکز نخواهد شد. در حال حاضر مرز رنگی با یک خاکستری تیره به‌سادگی مشخص است، که با یک اثر سایه‌ی برجسته در پشت پنجره‌ها هم‌خوانی دارد تا یک رابط کاربری مرتب را ایجاد کند. شما می‌توانید مرزهای رنگی را روشن کنید، اما در غیر این صورت مرزهای رنگی دیگر دارای رفتار پیش‌فرض نیستند.

به دلایل نامشخصی Timeline پاک شده است. حرکات انیمشینی روان نیست و این باعث می‌شود که یک حالت کندی یا تنبلی به شما دست دهد، حتی بر روی رایانه‌هایی با قدرت بالاتر این مسئله مشاهده شده است. البته متوجه شدیم که این تاخیر عمدتا بر روی دستگاه‌هایی با وضوح صفحه‌نمایش بالاتر 1080 پیکسل وجود دارد. که انتظار داریم مایکروسافت این مشکل را حل کند.

جمع‌بندی به‌روزرسانی اکتبر 2018

به‌روزرسانی اکتبر 2018 یک انتشار بزرگ نیست.البته در این مرحله تا وقتی که "Windows as a Service” بیرون می‌آید، کافی می‌باشد. با این حال این نسخه هنوز به‌عنوان یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود، چرا که تعدادی از تغییرات و بهبودهای سیستم‌عامل را به‌همراه دارد، که می‌توانند خوشایند باشند.

همان‌طور که همیشه به‌روزرسانی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌توان گفت که به‌روزرسانی اکتبر 2018 بهترین نسخه از به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 است. چرا که همه جوانب سیستم‌عامل را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را سازمان‌دهی کرده است. واقعا مایکروسافت اطمینان حاصل کرده‌ است، که این به‌روزرسانی همه چیز را به یکباره تغییر نمی‌دهد، زیرا این موضوع برای کاربران خوشایند نیست، که به هنگام بازگشت به رایانه‌های شخصی خود مشاهده کنند که همه چیز تغییر یافته است.

نکات مثبت

  • Cloud Clipboard عالی است.
  • Your Phone بالقوه است.
  • مرورگر Edge واقعا خوب است.
  • و سایر تغییرات کم اما مفید.

نکات منفی

  • مشکلات در راه‌اندازی.
  • بلاتکلیفی کورتانا در هاله‌ای از ابهام.
  • برخی از ویژگی‌ها قابل کشف نیستند.
  • ناپدید شدن Timeline.



منبع  : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار