تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا درخواستی را برای افشای برخی اسناد دادگاهی تقدیم مقامات قضایی این کشور کرده که در صورت موافقت با آن تلاش کاخ سفید برای جاسوسی از پیام رسان فیس بوک ثابت می شود.
به گزارش آی تابناک : منابع مطلع می گویند اسناد یادشده نشان می دهد دولت آمریکا در تلاش برای ایجاد قابلیت دسترسی مخفیانه و بی سروصدا به نرم افزار پیام رسان فیس بوک بوده و قصد داشته از طریق ایجاد یک روزنه سری بتواند پیام های رد و بدل شده از طریق این برنامه را به طور دائمی زیر نظر بگیرد.

اطلاعات مربوط به این جاسوسی سایبری جدید دولت آمریکا در جریان رسیدگی به یک پرنده قضایی در تابستان سال جاری میلادی منتشر شده، اما وزارت دادگستری آمریکا فعلا تمامی اسناد مربوطه را مهر و موم کرده و از دسترسی به آنها جلوگیری نموده است.

پلیس فدرال آمریکا در تلاش بوده با جاسوسی و استراق سمع مکالمات صوتی اعضای یک گروه جنایتکار در این کشور که از پیام رسان فیس بوک استفاده می کردند، آنها را شناسایی کند. اما تلاش آن در عمل منجر به استراق سمع تمامی داده های رد وبدل شده از طریق پیام رسان فیس بوک بوده است.

اگر دادگاه در برابر درخواست های اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا تسلیم شده و اجازه افشای اسناد مذکور را بدهد، رسوایی بزرگ دیگری برای پلیس و دولت آمریکا رقم می خورد که علیرغم ادعاهای خود هیچ احترامی برای حریم شخصی و آزادی های مدنی مردم برخوردار نیستند و بی سروصدا از آنها در فضای مجازی جاسوسی می کنند.




منبع : زد دی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار