کد خبر: ۲۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
محققان دانشگاه گنت در بلژیک برای اولین بار موفق به تولید لنز تماسی الکترونیک چشم شده اند که درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با این عضو حساس بدن را تسهیل می کند.

به گزارش آی تابناک :  تولید لنزهای یادشده حاصل سه سال و نیم تلاش مداوم است و در اتاقی موسوم به اتاق پاک صورت گرفته است که در آن هیچ اثری از گرد و غبار یا آلاینده های محیطی وجود ندارد.

لنز یادشده دارای یک حلقه طلایی است که پهنای آن به ۱۰ میکرومتر می رسد که به اندازه نیمی از ضخامت موی انسان است و تولید آن پرهزینه ترین بخش از تولید لنز یادشده بوده است.

این لنز که در تولید آن از سیلیکون هم استفاده شده از قابلیت تزریق هیدروژل برخوردار است و لذا هم از انعطاف بیشتری برخوردار است و هم می تواند اکسیژن را از خود عبور داده و آن را به درون قرنیه چشم منتقل کند.

از این لنز می توان برای تزریق بی دردسر و ایمن برخی داروها به درون چشم هم استفاده کرد تا به مداوای بیماری هایی مانند خشکی چشم کمک شود. بر اساس برآوردها حدود ۱۰ درصد از مردم سراسر جهان با این بیماری دست به گریبان هستند.

این پروژه با حمایت مالی اتحادیه اروپا اجرا شده و محققان ژاپنی نیز برای تجاری سازی آن با بلژیکی ها همکاری داشته اند. تولید باتری با عمر طولانی برای شارژ نگهداشتن این لنز از جمله دیگر برنامه های در دست اجرای محققان مذکور است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار