کد خبر: ۲۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
همانطوری که می‌دانید در هفته گذشته نرخ دلار در بازار با کاهش قابل توجهی روبرو شده و تا پایان روز شنبه در کانال 10 هزار تومانی آرام گرفت. همین کاهش نرخ ارز باعث تغییر اندک قیمت‌ها در بازار موبایل شده و در برخی مدل‌ها قیمت تا 20 درصد کاهش یافته است.
به گزارش آی تابناک : علی‌رغم انتظارات بیشتر مردم با کاهش نرم ارز در بازار تغییرات گسترده‌ای مشاهده نشده است ولی با این حال همین تغییرات اندک نیز می‌توانند سیگنال‌های خوبی از آینده‌ای باشند که شاید قیمت‌ها را به مراتب بسیار پایین‌تری سوق دهند.

روز گذشته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه کشور نیز در جریان مصاحبه ای با خبرگزاری مهر با تأیید خبر کاهش قیمت‌ها در بازار گفت:

با کاهش نرخ دلار، گوشی موبایل در بازار حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

مهدی محبی با اشاره به اینکه این کاهش قیمت‌ها ارتباطی به مسائل دیگر ندارد، همچنان وضعیت گمرکی را مسبب مشکلات بازار موبایل دانسته و اعلام نمود:

هنوز تکلیف گوشی های توقیفی مشخص نیست و تا زمانی که این گوشی ها وارد بازار نشوند، وضعیت قیمت گوشی در بازار مشخص نخواهد شد.

همانطور که در جریان هستید با اظهار نظرهای مقامات متعددی در این حوزه این تصور به وجود آمده که امکان پایین آمدن قیمت‌ها در حوزه موبایل بین 40 تا 50 درصد وجود دارد ولی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه کشور بدون اینکه در این مورد نظر خاصی بدهد تنها راهکار را ترخیص گوشی‌هایی می‌داند که در گمرک مانده و ترخیص نشده‌اند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی‌ها تنها 600 هزار دستگاه هستند و شاید تنها پاسخگوی نیاز یک شهر از کشور برای مدت چند ماه باشند ولی با همین وجود نیز اعمال جو مثبتی که با عرضه آنها به بازار القا می‌شود نیز بسیار محتمل است.

نکته دیگری که در بازار وجود دارد این است که تنها چند شرکت معدود برخی محصولات مانند آیفون‌های اپل را در بازار و با قیمت ارز مبادله‌ای عرضه می‌کنند. در این خصوص محمد محبی می‌گوید:

اما گوشی های توقیفی که می تواند روی قیمت بازار تاثیرگذار باشد، هنوز آزاد نشده است و فعلاً کاهش قیمتی که در بازار شاهد هستیم به کاهش نرخ دلار بر می گردد که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد برآورد می شود و این تغییر قیمت مقطعی است.

به هر حال روزهای آینده و تصمیماتی که قرار است در خصوص تسهیل شرایط واردات گرفته شود در آینده این بازار بسیار مهم کشور اهمیت زیادی دارد و می‌توان با وضع قوانین مناسب جلوی بسیاری از گران‌فروشی‌های بی‌دلیل و اعمال فشار اقتصادی بی‌بنیه و اساس به مردم را گرفت.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار