تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
اکنون تقریباً کاربران در بیشتر نقاط جهان به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند و هر لحظه می‌توانند با وصل شدن به شبکه جهانی وب تمامی کارهای خود را انجام دهند. با این وجود هنوز هم برخی کاربران در نقاطی دور افتاده به اینترنت دسترسی ندارند یا نمی توانند هزینه‌ی وصل شدن به شبکه‌های ارتباطی را پرداخت نمایند.

به گزارش آی تابناک : به همین دلیل یک شرکت چینی به نام LinkSure Network سیستمی متشکل از ماهواره‌ها را آمده‌ی ارسال به فضا کرده و قصد دارد بدین شکل اینترنت رایگان برای تمامی کاربران جهان فراهم کند.

این شبکه‌ی متشکل از ماهواره‌ها، سیستم ازدحام صور فلکی LinkSure نام دارد و قرار است با ماهواره LinkSure-1 کنترل شوند. این ماهواره سال ۲۰۱۹ به فضا فرستاده می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۰، ۱۰ ماهواره‌ی دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

به طور کلی شبکه یاد شده شامل ۲۷۲ ماهواره و مرکز پردازش داده می‌شود که کمپانی یاد شده قصد دارد طی هشت سال آینده، آنها را به مرحله‌ی اجرایی برساند.

گزارش شده که کمپانی اسپیس اکس مدنظر دارد تا چنین سیستمی را  طراحی کند و فعلاً در حال آزمایش مدل‌های گوناگون این روش است. ایده‌ی موردنظر شرکت‌های یاد شده این است که با برقراری ارتباط اینترنتی میان چندین ماهواره، دسترسی به وب پر سرعت برای نقاطی که زیرساختش روی زمین را ندارند نیز فراهم شود.

بدین ترتیب تا زمانی که دیوایس کاربری بتواند با یکی از چندین ماهواره‌های شبکه‌ی یاد شده ارتباط برقرار کند، می‌تواند از اینترنت رایگان پر سرعت بهره ببرد و به شبکه‌ جهانی وب وصل گردد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کمپانی‌های تحلیلگر، در حال حاضر نیم از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند. بدین ترتیب ۴ میلیارد کاربر هنوز قادر نیستند که همواره به شبکه جهانی وب متصل گردند و شبکه‌های این چنینی این شرکت و کمپانی اسپیس اکس می‌تواند قدم بلندی برای اتصال تمامی دنیا به اینترنت محسوب شود.




منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار