کد خبر: ۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
ستاری با بیان اینکه درحال حاضر ایران دارای بزرگترین اکوسیستم استارت آپی منطقه است، گفت:: هرکجا پول بی زحمت دست انسان می‌آید سبب ایجاد رانت می‌شود.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضا تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری و سازمان بسیج اساتید کشور در راستای کمک به شکل گیری زیست بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان که امروز در معاونت علمی برگزار شد؛ با اشاره به اقتصاد نفتی گفت: هرکجا پول بی زحمت دست انسان می‌آید سبب ایجاد رانت می‌شود و هر بخشی به دنبال اتصال به رانت می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: کشورهایی که بر پایه ثروت ایجاد می‌شوند، اقتصاد خوبی ندارند و همان تفکر بچه پولداری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند برای اقتصاد مناسب نیست، در اقتصاد نفتی وجود ندارد و بخش خصوصی در این بخش ها فعال نیست.

وی با اشاره به حضور نیروی جوان اقتصاد گفت: زمان جنگ نیز جوانان با اعتماد به نفس و انگیزه بالا خود کار کردند اما ایجاد محیط مناسب برای این جوان و بوحود آمدن شرکت‌های دانش بنیان است.

ستاری درباره استارت‌آپ‌ها گفت: زمانی صحبت از استارت‌آپ‌ها تهدید بود در حالی که اکنون حاضر بزرگترین اکوسیستم استارت آپی در منطقه را داریم و درحال کار روی ماشین سازی هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این فضا سب توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان می‌شود و شکل درست آن در بسیج سبب توسعه مبانی انقلاب می‌شود.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار