کد خبر: ۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
موسسه تحقیقاتی و آمارگیری Netmarketshare ساعاتی پیش نتایج مربوط به ماه نوامبر 2018 را منتشر کرد که بر اساس آن، ویندوز 10 توانسته همچنان به افزایش سهم بازار خود ادامه دهد، به طوری که این سیستم عامل اکنون بر روی 38.14 درصد از دستگاه‌ها در حال اجرا است. همچنین، این آمار نشان می‌دهد این ماه ویندوز 7 نیز با افت سهم مواجه بوده و میزان دستگاه‌های در حال اجرای این نسخه از ویندوز از 39.35 درصد به 38.89 درصد کاهش یافته است.
به گزارش آی تابناک : آمار این ماه Netmarketshare حکایت از این دارد که ویندوز 10 ممکن است در نهایت به زودی از ویندوز 7 عبور کند، چرا که در ماه نوامبر اختلاف سهم بین این دو نسخه به 0.75 درصد کاهش یافته است. این موضوع قطعاً یک خبر بسیار خوب برای مایکروسافت است، زیرا آنها همواره سعی می‌کنند تا کاربران را به مهاجرت به ویندوز 10 تشویق کنند.

ولی متأسفانه در زمینه مرورگرهای وب، سناریو کاملاً متفاوت است. از یک طرف، مایکروسافت سرانجام به زودی فرصتی را برای جشن گرفتن غلبه ویندوز 10 بر ویندوز 7 به دست خواهد آورد، اما از سوی دیگر، مرورگر اج همچنان ناامید کننده عمل می‌کندبراساس آخرین آمار، سهم کاربران گوگل کروم از 66.43 درصد به 65.57 درصد کاهش یافته است، که تغییر چشمگیری به شمار نمی‌آید ولی موضوع قابل توجهی است. همچنین، سهم فایرفاکس نیز به 8.96 درصد کاهش یافته و سهم مایکروسافت اج از 4.28 درصد به 4.22 درصد رسیده است. موضوع جالب دیگر اینکه، اینترنت اکسپلورر همچنان جایگاه خوبی دارد و موفق به حفظ نزدیک به 10 درصد از سهم بازار خود شده است.

گزارش این ماه ممکن است به طور کلی برای مایکروسافت خوب باشد، زیرا ویندوز 10 در نهایت در حال رسیدن به هدف اصلی خود است، اما نشانمی‌دهد این شرکت هنوز هم باید بر روی مایکروسافت اج کار کند تا بتواند کاربران سایر مرورگرها را به این مرورگر جذب کند.

نظر شما در مورد آمار و ارقام منتشر شده توسط Netmarketshare در ماه نوامبر چیست؟



منبع : mspu 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار