کد خبر: ۲۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
یک ماه پیش برای اولین بار خبرهایی پیرامون برنامه‌های مایکروسافت برای پروژه تبلت هوشمندی با نمایشگر تاشو منتشر شد و به نظر این روزها بیش از هر زمانی به معرفی چنین محصولی نزدیک شده‌ایم. جدیدترین خبرها که این‌بار به روش متفاوتی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته نشان از این دارند که مایکروسافت برنامه‌های جالبی را برای سال آینده در نظر گرفته است.

به گزارش آی تابناک : اما همانطور که گفتیم این‌بار اطلاعات جدید نه از طریق افشای اطلاعات درونی شرکت‌ها توسط افشاکنندگان و کارمندان بلکه از طریق یک کتاب به رسانه‌ها رسیده است. در این راستا روز گذشته کتابی در آمازون فروش خود را آغاز کرده که Beneath a Surface نام دارد. در این کتاب به سیر تحول و برنامه‌های شرکت‌های مختلف در خصوص تولید محصولات هیبریدی، یعنی محصولاتی که حالتی بین موبایل و تبلت و یا تبلت و لپتاپ دارند مطالب بسیار جالبی منتشر شده است.

در بخشی از کتاب که به مایکروسافت اختصاص دارد داستان و سیر فرآیند توسعه تبلت مایکروسافت که می‌تواند با تا شدن مانند یک اسمارت‌فون عمل کند بیان شده است. نکته بسیار امیدوارکننده‌ای که در این بخش به آن اشاره شده برنامه مایکروسافت برای توسعه این دستگاه با سیستم عامل ویندوز معمولی است و این بار دیگر مایکروسافت سراغ نسخه‌های ویژه مانندWindows Phone OS و یا Windows RT که هر دو پروژه‌های شکست خورده و بسیار بدی برای شرکت بودند نخواهد رفت. همچنین به این مورد هم اشاره شده که مایکروسافت تنها اقدام به تنظیم رابط کاربری و برخی امکانات ویندوز خواهد کرد تا در این محصول خلاقانه همه چیز متناسب با شرایط دستگاه باشد.

طرح مفهومی از تبلت آندرومدا مایکروسافت

نکته نهایی در مورد محصول جدید مایکروسافت که در این کتاب به تفصیل در مورد آن صحبت شده زمان معرفی این محصول است که مطابق انتظار ما سال 2019 برای آن بیان شده است. با این اوصاف باید مایکروسافت را هم به جمع بزرگ شرکت‌هایی که قصد دارند برای سال آینده محصولاتی با نمایشگر و بدنه‌های هیبریدی (تاشو) معرفی کنند اضافه کنیم.

البته در دیگر بخش‌های این کتاب مواردی مانند استفاده از پردازنده‌های ساخت شرکت AMD برای محصولات آتی مایکروسافت مانند کنسول Xbox One و یا نسل‌های بعدی تبلت‌های سری سرفیس و همچنین کامپیوترهای سرفیس نیز بیان شده‌اند که مجموعه خبرهای اخیر منتشر شده در این خصوص را تصدیق می‌کنند.

اینکه نسخه‌ای از محصولات تاشو بازار در سال آینده با سیستم عاملی غیر از اندروید رونمایی و عرضه شود خود اتفاقی بسیار جالب است که از آن استقبال می‌کنیم. به هر حال سال آینده میلادی از آن سال‌هایی خواهد بود که مراسم معرفی محصولات تنها به استفاده از کلمات "قویتر، بالاتر و بزرگتر" اختصاص نخواهد داشت و در آنها امثال کلماتی مانند "جدید، خلاقانه، نوآورانه و ..." شنیده خواهند شد که نشان از عرضه محصولات جدیدی دارند که با خلاقیت و نوآوری مهندسین و طراحان شرکت‌ها، گروه جدیدی از دستگاه‌های هوشمند را وارد بازار و زندگی ما خواهند کرد.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار