کد خبر: ۲۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
هکرها با نفوذ به دیتابیس شبکه هتل‌های زنجیره‌ای «ماریوت» فرصت دسترسی به اطلاعات شخصی صدها میلیون‌ مشتری را پیدا کرده اند که از سال ۲۰۱۴ میلادی سابقه اقامت در این هتل ها داشته اند.

به گزارش آی تابناک : این کمپانی با انتشار خبر این سرقت سایبری اعلام نمود که آنها در ابتدا متوجه شدند که کاربر بدون اجازه موفق شده به دیتابیس سیستم رزرو کمپانی استاروود (شرکت زیر مجموعه‌ی ماریوت) نفوذ کند.

پس از این اتفاق مشخص شده که از سال ۲۰۱۴ میلادی تا به حال، مسیر دسترسی غیر مجاز به شبکه‌های استاروود ایجاد شده و هکر‌ها از آن تاریخ قادر بودند اطلاعات شخصی ۵۰۰ میلیون مهمان‌ هتل‌های برند شرایتون و ماریوت را به سرقت ببرند.

گزارش شده که طی این نفوذ، اسامی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، شماره پاسپورت، تاریخ تولد، جنسیت، زمان ورود و خروج یا اطلاعات پروفایل شخصی تقریباً ۳۲۷ میلیون مهمان این هتل‌های زنجیره‌ای دزدیده شده است. ضمن اینکه اطلاعات کارت اعتباری و حساب‌های بانکی بسیاری از این افراد نیز توسط هکر‌ها دزدیده شده است.

رییس و مدیرعامل هتل مرییات Arne Sorenson با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد:

«ما به شدت از حادثه‌ی به وجود آمده ناراحت هستیم و فکر می‌کنیم نتوانسته‌ایم امنیتی که مهمان‌ هایمان لیاقتش دارند را فراهم آوریم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از مشتریانمان محافظت کنیم و از اتفاق به وجود آمده درس بگیریم تا به جلو حرکت کنیم.»

گزارش شده که ارزش سهام این شرکت ناگهان از میزان قیمت ۱۱۵ دلاری خود به شدت پایین آمده و ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

ماریوت

سخنگوی این هتل‌ها Jeff Flaherty خاطر نشان کرده که تحقیقات برای نفوذ صورت گرفته در دست اقدام بوده و آنها در ابتدا باید لیست دقیقی از هتل ها بدست آورند تا بتوانند منشا آن را پیدا کنند. با این وجود او باور دارد که هتل‌های زنجیره‌‌ای ماریوت از این حادثه، در بلند مدت آنچنان ضرر نخواهند کرد و این اتفاق تنها اثری کوتاه مدت بر اعتبار این هتل ‌ها خواهد گذاشت.




منبع : سی ان بی سی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار