کد خبر: ۲۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
به تازگی رفتار نابهنجار ایلان ماسک جنجال فراوانی به بار آورده است، رفتاری که حتی باعث به خطر افتادن طرح‌های فضایی شرکت او شده است.

به گزارش آی تابناک : مدیر ناسا، جیم بریدنستین (Jim Bridenstine) اعلام کرده است عملکرد ایلان ماسک دراستعمال مواد مخدر درمصاحبه برخط اینترنتی بسیار نادرست بوده است و او که کارآفرین و پیمانکار طرح‌های ناسا برای اعزام سفینه فضایی حامل فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی و سفینه فضایی عازم کره مریخ است، باید الگویی برای کارکنان خود باشد.


ایلان ماسک مدیرعامل چندین شرکت ازجمله شرکت پیشگام درصنعت فضایی، اسپیس ایکس است که یکی از پیمانکاران اصلی ناسا برای ساخت سفینه‌های فضایی جدید، درکنار بوئینگ برای آوردن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی در سال‌های آینده است.

مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند با وجود اینکه استفاده ماسک از مواد‌مخدر ربطی به فناوری ساخت سفینه فضایی و ارسال آن به ماموریت‌های فضایی ندارد، اما وجود فرهنگ سالم درمحل کاری که او مدیر آنجاست، اهمیتی بالا دارد.


به گزارش واشنگتن پست، ناسا اعلام کرده است قصد دارد یک ارزیابی فرهنگی با شرکای تجاری خود برگزار کند. بریدنستین مدیر ارشد ناسا دستورالعمل‌هایی برای ارزیابی شرکای تجاری تدوین کرده است.


مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند با توجه به حساسیت بالای طرح‌های فضایی و بروز فاجعه‌هایی مانند انفجار دوسفینه فضایی کلمبیا وچلنجر، لازم است کلیه پیمانکاران توجهی ویژه‌ به کار و سلامت جسم وروان خود داشته باشند و با وجود ارتباط فناوری با انفجار این دوسفینه که حامل فضانورد بودند لازم است کارشناسان تیم‌های سازنده از انجام کارهایی، چون مصرف مواد مخدر خودداری کنند.


بریدنستین به تازگی درباره رفتار غیر متعارف ایلان ماسک با او گفتگو انجام داده است و اطمینان می‌دهد ماسک دیگر به این رفتار‌های نامتناسب دست نمی‌زند.

منبع: mashable

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار