تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
شرکت چینی شیائومی به منظور توسعه پلت‌فرم خانه های هوشمند و اینترنت اشیا قصد دارد وارد همکاری با شرکت سوئدی IKEA شود.

به گزارش آی تابناک : اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا به تازگی شرکت چینی شیائومی که در سالهای اخیر تبدیل به یکی از بزرگترن غول‌های تکنولوژی فعال در حوزه فناوری و گجت‌های هوشمند شده است، اعلام کرده است که به منظور توسعه پلت‌فرم‌های مربوط به اینترنت اشیا و خانه هوشمند با شرکت سوئدی IKEA فعال در حوزه تجارت و خرده فروشی لوازم خانگی و مبلمان وارد همکاری های جدیدی شود تا بدین ترتیب بتواند محصولات جدید و باکیفیت هوشمندی را وارد بازارهای جهانی کند و به کاربران و علاقمندان گجت‌های هوشمند این امکان را بدهد که از جدیدترین فناوری‌های روز در خانه های خود بهره‌گیری کنند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد چین در زمینه توسعه اینترنت اشیا ( IoT ) و خانه هوشمند از سایر کشورهای جهان پیشی گرفته و بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و غول‌های تکنولوژی فعال و مستقر در این کشور هستند که افسار این صنعت نوظهور را در دست گرفته اند.

بر اساس گزارش وب سایت android Authority، این همکاری به عقیده کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند به یکپارچگی محصولات هوشمند شیائومی با لوازم خانگی و دستگاههای برقی و الکترونیکی IKEA منجر شود.

با توجه به آنکه شیائومی در بسیاری از بازارهای کشورهای مختلف در جهان توانسته است به سهم قابل توجهی از بازار محصولات تکنولوژی دست یابد، این همکاری می تواند رشد بازار گجت‌های هوشمند شیائومی و همچنین محبوبیت آن را به میزان چشمگیری افزایش دهد و شهروندان نیز بدین ترتیب قادر خواهند بود با ارسال دستورات صوتی وسائل و لوازم موردنیاز خود در خانه کنترل کنند.        




منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار