کد خبر: ۲۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 01
شرکت مرسدس بنز و ای‌ام‌جی از نسخه پرو خودروی GT R رونمایی کردند. مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro به موتور 8 سیلندر توربوشارژر مجهز شده است.

به گزارش آی تابناک : نزدیک به 4 سال پیش شرکت مرسدس بنز تصمیم گرفت به عنوان جایگزین خودروی SLS AMG، از خودروی AMG GT رونمایی کند. از آن تاریخ تا به امروز شاهد معرفی مدل Black Series این خودرو نبودیم؛ با این حال امروز یک نمونه ویژه از این محصول در معرض دید عموم قرار گرفته است. این خودرو مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro نام دارد و برای مسیرهای مسابقه‌ای توسعه یافته است.

این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد مرسدس – ای‌ام‌جی GT R دارای سیستم تعلیق سفت‌تر بوده و آیرودینامیک بهتری دارد. علاوه بر این موارد، با یک خودروی جذاب‌تر روبه‌رو هستیم. لازم به ذکر است؛ موتور این خودرو در مقایسه با AMG GT R تغییری نکرده است و همچنان شاهد حضور یک موتور 8 سیلندر در این خودرو هستیم.

مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro دارای موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر است. این موتور به همراه توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 577 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتون متر تولید می‌کند که در مقایسه با خودروی AMG GT R بیشتر است. سرعت این خودرو در مدت زمان 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با نسخه استاندارد یکسان بوده و حداکثر سرعت آن نیز با نسخه استاندارد یکسان و برابر با 318 کیلومتر بر ساعت است.

در حالی که شتاب و حداکثر سرعت مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro در مقایسه با نسخه استاندارد تغییری نکرده، این خودروی جدید در پیست نوربرگ رینگ عملکرد بهتری دارد. نسخه استاندارد این خودرو پیست نوربرگ رینگ را در مدت زمان 7 دقیقه و 10 ثانیه طی می‌کند و نسخه GT R Pro قادر به طی این مسافت در مدت زمان 7:04.632 بوده که کاهشی بیش از 5 ثانیه را تجربه می‎کند.

در حالی که این مدت زمان رکورد جدیدی را برای محصول مرسدس بنز به ارمغان نمی‌آورد، آن را در موقعیت بهتری در مقایسه با نسخه Nismo نیسانGT-R قرار می‌دهد. سیستم تعلیق این خودرو نه تنها در مقایسه با نسخه استاندارد سفت‌تر بوده، بلکه حالت‌های رانندگی جدیدی برای آن تعریف شده است. مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro از قطعات فیبر کربنی بهره می‌برد که ظاهر خشنی را برای آن به همراه داشته است. این خودرو به رینگ جدیدی مجهز شده و با استفاده از قطعات آیرودینامیکی، نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتری در مقایسه با نمونه استاندارد تولید می‌کند.

علاوه بر خودروی مرسدس – ای‌ام‌جی GT R Pro، شرکت AMG بهبودهایی را در خودروی GT کوپه و رودستر اعمال کرده است. این محصولات در مقایسه با گذشته تغییراتی را در طراحی ظاهری خود تجربه کرده‌اند و از فرمان و کیلومترشمار جدیدی بهره می‌برد. با وجود این تغییرات، خودروی GT R Pro در مرکز توجه قرار دارد. فروش مدل 2020 مرسدس - ای‌ام‌جی GT از سال آینده میلادی آغاز می‌شود. در حالی که قیمت این خودرو مشخص نشده، انتظار می‌رود مرسدس بنز قیمتی بالاتر از 115 هزار دلار برای آن در نظر بگیرد.




منبع : MOTOR1




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار