کد خبر: ۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 01
فراگیرشدن تب و اشتیاق شرکت‌ها و کشورها به سمت فناوری جدید نسل پنجم مخابراتی رقابتی بسیار هیجان‌انگیز را بین هر دو گروه اپراتورهای مخابراتی و تولیدکنندگان تجهیزات همراه ایجاد کرده است. در این خصوص کره‌جنوبی می‌خواهد با کنار گذاشتن چین و امریکا به عنوان اولین کشور خدمات نسل 5G را برای اولین بار به صورت عمومی و تجاری برای شهروندان خود عرضه کند.
به گزارش آی تابناک : روز یکشنبه (فردا) روز بسیار بزرگی برای صنعت مخابرات کره‌ خواهد بود و در آن سه شرکت بزرگ مخابراتی این کشور یعنی SK Telecom، KT و LG Uplus به صورت همزمان و رسمی برای اولین بار، اولین سیگنال‌های مخابراتی 5G را در این کشور ارسال خواهند کرد.

البته این زمان به دلیل مشکلاتی به تأخیر افتاده است و قرار بود این شبکه خیلی زودتر افتتاح شود. چندی پیش به دلیل آتش‌سوزی که در واحد مخابراتی Ahyeon شهر سئول مربوط به اپراتور KT پیش آمد بسیاری از تجهیزات مخابراتی مربوط به این واحد از بین رفته و برنامه قبلی برای راه‌اندازی این شبکه را دچار اختلال کردند.

بعد از این اتفاق هر سه اپراتور با برگذاری جلسه‌ای با یکدیگر توافق کردند که راه‌اندازی عمومی این سرویس را به تأخیر انداخته تا تمامی مشکلات در این زمینه حل شوند. به هر حال این هفته و با رفع مشکلات ایجاد شده اولین شبکه 5G جهان به صورت عمومی در این کشور آغاز به کار خواهد کرد و همزمان با ارائه سرویس، مراحل تحقیقاتی بیشتر در این زمینه نیز ادامه می‌یابند.

البته همانطور که می‌دانید این شبکه در حال حاضر توسط گوشی‌های تلفن همراه قابل استفاده نیست؛ چرا که تا به امروز هیچ اسمارت‌فون تجاری برای استفاده از آن ساخته نشده است. در این شبکه بسیاری از تست‌های مربوط به دستگاه‌هایی که در فازهای تحقیق و توسعه قرار دارند و توسط شرکت‌های مختلف دنیا در حال ساخت هستند مورد آزمون قرار خواهند گرفت. البته در این حالت بسیاری از تجهیزات مانند روترهای موبایل و مودم‌های منفرد 5G قابل استفاده خواهند بود و می‌توان سیگنال‌های ارائه شده توسط این اپراتورها را توسط این دستگاه‌ها دریافت و از طریق ارتباط Wi-Fi و یا شبکه‌های محلی در اختیار کاربران دیگر قرار داد.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که اولین اسمارت‌فون‌های با توانایی ارتباط 5G در ماه مارس (اسفند ماه) سال جاری عرضه خواهند شد و می‌توان به صورت مستقیم از آنها برای برقراری ارتباط 5G استفاده نمود.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار