تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 06
راه بسیار عجیبی که کیهانشناسان ادعا میکنند می توانند از آن برای رمز گزاری داده استفاده کنند انفجار بزرگ یا بیگ بنگ که گفته می شود تمام کیهان را به وجود آورد تاثیر خودش را در همه جا گذشته است.
راه بسیار عجیبی که کیهانشناسان ادعا میکنند می توانند از آن برای رمز گزاری داده استفاده کنند انفجار بزرگ یا بیگ بنگ که گفته می شود تمام کیهان را به وجود آورد تاثیر خودش را در همه جا گذشته است.

به گزارش «آی تابناک» اثری که به عنوان امواج مایکرویو پس زمینه کیهانی یا CMB شناخته می شود احتمالا هیچ گاه به ذهنتان خطور نکرده است که استفاده ای هم برای این امواج وجود داشته باشد اما کیهان شناسان از این امواج برای رمزگزاری دیتا استفاده می کنند

الگوریتم های کامپیوتری زیادی برای ساخت کد های تصادفی بزرگی که ما برای دستیابی امن به اطلاعات استفاده می کنیم ساخته می شودما این روش با خطری همیشگی همراه است. اگر یک الگوریتم لو برود امکان تکثیر این کد وجود دارد. به همین خاطر است که بعضی از محققان امنیتی به منابع طبیعی روی آورده اند که دارای عنصر تصادفی به صورت ذاتی هستند. برای مثال پدیده های آب و هوایی که یک منبع اعداد تصادفی است.

رمزگذاری داده ها با استفاده از کهکشان!

دو کیهان شناس در دانشگاه بیلور تگزاس ایده ای به ایده ای رسیده اند که بر اساس آن به یک منبع تولید اعداد تصادفی خارج از جهان ما دسترسی میابیم. نیو ساینتیست توضیح می دهد که چگونه اندازه گیری رادیو تلسکوپی قدیمی ترین نور هستی به ما کمک می کند که امنیت ایمیل های خود را حفظ کنیم:

چندین راه برای استخراج اعداد از CMB وجود دارد: برای مثال می توانید قسمتی از آسمان را جدا کرده و تا اندازه های پیکسلی کوچکشان کنید و در این حالت میزان رادیو سیگنال های CMB آن را مشخص کنید که هرگز از آن کپی برداری نشده است.

در طول زمان هر یک از این پیکسل ها می تواند رشته ای از اعداد با پیچیدگی متفاوت را ایجاد کنند که با در کنار هم قرار دادن این رشته ها می توانید تعداد زیادی از اعداد تصادفی داشته باشید. در آخر نیو ساینتیست متذکر می شود که تمام این اندازه گیری ها در همن زمان و همان مکان لزوما به دریافت نتیجه مشابه منجر نمی شود.

البته برای دست یابی به این کد های ستاره شناسی غیر قابل لو رفتن شما به یک رادیو تلسکوپ نیاز دارید که این روش را برای استفاده در هر اپلیکیشن کمی غیر عملی می کند. اما اگر یک عضو موسسه SETI باشید که امیدوار است جدید ترین ارتباطات بشر را بین کهکشانی ببیند این روش احتمالا کاملا کاربردی خواهد بود!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار